مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندانها گفت: مراکز مراقبت بازگشت زنان زندانی را به جامعه تسهیل می کند و در این صورت فرهنگ سازی لازم نیز در جهت رفع مشکل عدم پذیرش آنان در جامعه ایجاد می شود.

حمیدرضا علی اکبری در گفتگو با مهر، به عدم پذیریش زنان زندانی در جامعه پس از آزادی اشاره کرد و گفت: زنان زندانی نسبت به مردان در ارتباط با پذیریش در جامعه پس از آزادی با مشکلات بیشتری مواجه هستند و رفع این مشکل تنها با فرهنگ سازی امکان پذیر خواهد بود.

وی به نقش رسانه ها در ایجاد این فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: رسانه ها به طور حتم در فراهم ساختن بسترهای لازم در جهت ایجاد این فرهنگ در جامعه نقش بسزایی دارند و می طلبد که رسانه ها در این راستا به طور جدی وارد عمل شوند.

مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندانها گفت : سازمان زندانها اقداماتی را در راستای ایجاد این فرهنگ سازی در خانواده زندانیان انجام داده است که تا حدودی تاثیر گذار بوده اما همچنان در این مقوله با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی به توانمند سازی زنان بزهکار در حوزه آموزش مهارت های فنی و درمانی و آموزشی اشاره کرد وافزود: در این امر با برخی دستگاهها همچون وزارت بهداشت و سازمان ملی جوانان تعاملاتی داشته ایم تا زنان زندانی پس از آزادی در جامعه با مشکلات کمتری مواجه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha