وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بررسی تولید و بومی سازی نزدیک به 100 داروی جدید در این وزارتخانه خبر داد و گفت: این داروها در دست بررسی وزارت بهداشت هستند که برخی از آنها مرحله ابتدایی و برخی دیگر مراحل نهایی برررسی را طی می کنند.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با مهر با ابراز خرسندی از نتیجه بخش بودن موج توجه به مشکلات کشور در بخش تحقیقات افزود: به طور تقریبی شاهد هستیم محققان ایرانی در داروهایی که در کشور با مشکل مواجه بودیم و یا قیمت شان بالا بود و یا در دسترسی به آنها دچار مشکل بودیم، موفقیت های چشمگیری بدست آوردند و محصولات خوبی را به شیوه های جایگزین، مهندسی معکوس و مشابه سازی تولید کرده اند که در این نمایشگاه جلوه و بروز خوبی داشت و محققان نیز کارهایشان را ارائه کردند.

وی اضافه کرد: محققان ایرانی کارهای خوبی را به انجام رسانده اند اما از آن مهم تر روحیه حل مشکل و حل مسئله است که در میان محققان حاضر در مراکز تحقیقاتی به آن دست یافته اند و تحقیقات هدفمند و برای حل مشکلات کشور انجام می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در علوم مرتبط با سلامت از فضای صرف تحقیق برای تحقیق خارج شده ایم و تحقیقات نتایج بخش، تعداد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان افزایش یافته است که آینده خوبی را برای کشور نوید می دهد.

وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای علمی کشور که رهبر معظم انقلاب از آن بازدید کردند، گفت: کارهای انجام شده در حوزه علوم پزشکی بیش از این بود و به دلیل محدودیت فضا و زمانی که در آماده سازی داشتیم موفق به ارائه همه دستاوردها ارائه نشدیم. در حال حاضر نزدیک به صد دارو داریم که در نوبت رسیدگی و بررسی در وزارت بهداشت در مراحل مختلف قرار دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری از علم و فناوری یادآور شد: مبحثی که رهبر معظم انقلاب در بحث نهضت نرم افزاری مطرح فرمودند هم اکنون به صورت یک فرهنگ در مجموعه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی درآمده است.

وی اضافه کرد: فرمایشی که امسال داشته اند در بحث نوآوری موجب شده که مجموعه تحقیقات و پژوهشهای کشور به صورت هدفمند برای حل مشکلات کشور به پیش رود و موج جدیدی از حرکت در دانشگاه ها ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha