سلامت نیوز:رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان این که باید برای آموزش مهارت های زندگی وقت بگذاریم، اظهار کرد: باید آستانه تحملمان را بالا ببریم تا با هر شکست و شرایطی که باب میل ما نیست، زمینه ی بروز رفتار خشونت آمیز از خودمان فراهم نشود.
دکتر سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در برنامه «ره آورد» شبکه رادیویی سلامت در خصوص اهمیت مهارت کنترل خشم گفت: یکی از الزامات داشتن یک زندگی خوب، کسب مهارت های مختلف برای رسیدن به این هدف است، یکی از مهارت هایی که در زندگی به آن نیاز داریم، مهارت کنترل خشم است.
وی ادامه داد: افراد تحت عواملی در شرایطی قرار می­گیرندکه ممکن است آن ها را خشمگین کند و در چنین شرایطی ما باید یاد بگیریم که چگونه مدیریت کنیم تا این عوامل منجر به بروز خشم در ما نشود. مراحل بروز خشم را درخودمان کنترل کنیم.
موسوی چلک با بیان این که مهارت های زندگی قابل آموختن است، افزود: رفتار خشونت آمیز پیامدهای مثبتی نخواهد داشت. فردی که عامل این نوع رفتار است و هم فردای که خشونت را می بیند، تحت تاثیر این حرکت قرار می گیرد.نتیجه این رفتارها باعث مشکل در تعامل با دیگران می شود. آن زمان است که کسی کنارمان نخواهد ماند. از این رو باید یاد بگیریم که رفتار درستی با مردم جامعه داشته باشیم شاید یک جایی با رفتار خشن به هدفمان برسیم اما بدون شک هر نوع رفتار خشنی آثار منفی در طرف مقابل ایجاد خواهد کرد.
وی ناکامی را مهم ترین عامل خشم دانست و اظهار کرد: گاهی اوقات یک سوء تفاهم باعث خشم افراد نسبت به دیگران می شود،آانچه مسلم این است که هر کدام از ما باید بررسی کنیم که چیزهای در اطرافمان زمینه بروز خشم را برای ما فراهم می کند، آن ها را شناسایی و را رفع کنیم. این نوع عوامل همواره در کنار ما است؛ اما مهم مدیریت رفتار است که نگذاریم این عوامل زمینه ساز بروز رفتار خشونت آمیز در فرد شود.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در پایان با بیان این که الزاما رفتار خشونت آمیز، رفتار فیزیکی نیست، اظهار کرد: هر کدام از افراد بدون در نظر موقعیت های اجتماعی می توانیم رفتار های خشنی داشته باشیم؛ اما ممکن است آستانه تحمل مان تفاوت داشته باشد، هم ما در زندگی مان بدون در نظر گرفتن پایگاه و طبقه اجتماعی ممکن است تحت تاثیر عوامل خشمگین شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha