سازمان بهداشت جهانی نسبت به تراکم ذرات معلق در هوا هشدار داد و گفت: این آلودگی سالانه موجب مرگ هزاران نفر در جهان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هیندونیوز، ذرات بسیار ریزی که اندازه آنها کوچکتر از 10 میکرومتر است بسیار خطرناک می باشد.

با توجه به اینکه بیش از نیمی از این مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه روی می دهد کیفیت هوا در شهرهای پر جمعیت به مراتب بدتر است.

چنانچه کشورها بتوانند به یک راه حل جمعی به منظور کاهش آلودگی هوا دست پیدا کنند می توان از مرگ سالانه 300هزار نفر جلوگیری نمود.

طبق اعلامیه سازمان بهداشت جهانی علت اصلی آلودگی استفاده از سوختهای فسیلی و انواع مشتقات نفت و بنزین است.

ذرات سوخته شده از سوختهای فوق به قدری ریز هستند که قابل فیلتر و تصفیه شدن نمی باشند و به راحتی از مجرای بینی و دهان به درون بدن افراد راه پیدا می کنند سپس در ریه جایگزین می شوند و موجب بروز اختلالات و عوارض در سیستم تنفس و قلب می شوند به همین دلیل نیز بیماریهای قلبی که دشمن شماره یک جان انسانهاست در سالیان اخیر به شدت افزایش یافته است.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی ، به منظور جلوگیری از مرگ و میر افراد باید این ذرات ریز کمتر از 20 میکروگرم باشند . در صورتی که در بسیاری کشورها و شهرها این میزان بالغ بر 70میکروگرم است.

چنانچه بتوان با سیاستگذاریهای صحیح میزان این آلودگی را کاهش داد می توان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را نیز به میزان 15 درصد کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha