دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 118050

سلامت نیوز : عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در مسیر همان فرمایشات رهبر کبیر انقلاب که فرمودند: «اگر کسی بیمار شود فقط درد بیماری را داشته باشد» در حال حرکت هستیم.
دکتر عابد فتاحی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه «ره آورد» شبکه رادیویی سلامت بیماری را به هم خوردن حالت طبیعی جسم و روح دانست و گفت: وقتی تعادل و حالت طبیعی جسم و روح به هم می خورد ما مجبور به ارائه راهکارهایی می شویم که این حالت طبیعی برگردد. یکی از این راه ها، مصرف دارو است.
وی با بیان این که هر دارویی که مصرف می شود، با توجه به ترکیباتش، عوارض بسیار وسیعی دارد، افزود: مصرف زیاد دارو مشکلات بسیاری را به ارگان های حیاتی بدن از جمله کلیه و کبد وارد می کند. بعضی افرادی که زیاد دارو مصرف می کنند دچار بیماری و خستگی های مفرط می شوند.
فتاحی با بیان این که در کشور به دلیل مسائلی که در تحریم ها شاهد بودیم، تلاش کردیم تا در بدنه اقتصاد مقاومتی موضوع دارو را برای همیشه برطرف کنیم، ادامه داد: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به اتفاق شرکت های تولید دارو و واکسن های کشور، فعالیت های بسیار گسترده ای انجام داده است؛ ولی در این مدت یکسری از داروها از طرف شبکه های ماهواره ای به صورت قاچاق و بدون داشتن مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور وارد شدند که این داروها بیش تر به مواد سمی شباهت دارند تا دارو.
وی در ادامه وابستگی به دارو را یک نوع بیماری دانست و اظهارکرد: افرادی که زیاد دارو مصرف می کنند باید تحت درمان قرار گیرند. ما به دنبال پیشرفت دارو در کشور هستیم. تلاش شده است تا داروهای تولید شده از کیفیت لازم برخوردار بوده و هر زمانی که به دارو نیاز شد، با کمبود مواجه نشویم تا بیماران بتوانند با قیمت مناسب آن ها را تأمین کنند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرح تحول نظام سلامت طوری تهیه شده است که بیماران دولتی، از نظر تکنولوژی و دارو با مشکل مواجه نشوند، ادامه داد: با توجه به لطف خداوند و تلاش و همکاری سازمان ها در شرایط بسیار مناسب قرار داریم و در مسیر همان فرمایشات رهبر کبیر انقلاب که فرمودند: «اگر کسی بیمار شود فقط درد بیماری را داشته باشد.» در حال حرکت هستیم. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارتباط نزدیکی با تمام کانون هایی که خدمات سلامت ارائه می دهند، دارد و روزهای شنبه و سه شنبه در این کمیسیون به مسائل و موضوعات حوزه سلامت پرداخته می شود. که خوشبختانه در قاره آسیا و سطح بندی جهانی از کشورهای موفق هستیم که توانسته ایم در حوزه سلامت، خدمات ارزنده ای به مردم ارائه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha