پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند كه گیاهان دریایی می‌توانند قلب‌های آسیب دیده را ترمیم كنند.

به گفته متخصصان؛ یك كاسه سوپ داغ كه از گیاهان دریایی درست شده است و به عنوان پیش غذا ممكن است مصرف شود، علاوه بر یك خوردنی خوشمزه درعین حال می‌تواند یك قلب صدمه دیده را نیز ترمیم كرده و بهبود بخشد.

دانشمندان از چندین دهه گذشته تاكنون در تلاش برای پیدا كردن روش‌های مختلف متوقف كردن پیشروی صدمات بافتی در قلب بیمارانی كه سابقه سكته قلبی داشته‌اند، بودند.

هم اكنون گروهی از این محققان موفق به تولید نوعی ژل از گیاهان و جلبك‌های دریایی شده‌اند كه می‌تواند خطر آسیب‌های بیشتر به بافت قلب را برطرف می‌كند.

عملكرد ژل جدید به این ترتیب است كه ابتدا به داخل ناحیه‌ای از قلب كه بافت آن طی یك حمله قلبی آسیب دیده، تزریق می‌شود و پس از آن سفت و جامد می‌شود. با این كار یك لایه ضخیم از بافت صدمه دیده رشد كرده و به قلب كمك خواهد كرد كه به طور طبیعی كار كند.

ژل مزبور از جلبك های دریایی معمولی قهوه‌ای رنگ تهیه می‌شود و می‌توان آن را با استفاده از یك سوند از طریق رگی در كشاله ران به داخل قلب تزریق كرد.

در آزمایشاتی كه روی این ماده ژلاتینی جدید انجام شده، 90 درصد از حیواناتی كه این ژل به آنها تزریق شد، 40 درصد كمتر با خطر حمله قلبی مواجه شدند.

در مرحله تازه این آزمایشات در آلمان و انگلیس روی نمونه‌های انسانی آغاز شده است.

به گفته دانشمندان؛ چنانچه نتایج آزمایشات انسانی موفقیت آمیز باشد ماده مزبور تا سال 2011 وارد بازار و با استقبال بالایی روبرو خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha