یک متخصص بیماریهای پوست و مو گفت: شایع‌ترین علت اگزمای پلک‌ها، استفاده از لاک ناخن و در مرحله بعد مواد آرایشی است كه به صورت قرمز، پوسته پوسته شدن و تورم در اطراف چشم و روی پلک‌ها ایجاد می‌شود.

دکتر حسن صیرفی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با  ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران گفت: لاک ناخن، حاوی مواد آلرژی زا است که می‌تواند باعث حساسیت پوستی، قرمزی، تورم و خارش شود.

وی افزود: البته در نواحی اطراف ناخن به دلیل این که پوست انگشتان به این نوع حساسیت مقاوم هستند مشکلی به وجود نمی‌آید اما ناحیه صورت خصوصاً پلک‌ها و اطراف گردن شدیدا حساس هستند، بدون این که شخص متوجه باشد لاک ناخن با این نواحی برخورد کرده و باعث ایجاد عارضه‌ای به صورت قرمزی، تورم و خارش می‌شود.

این متخصص بیماریهای پوست و مو در ادامه گفت: مهم‌ترین عامل ایجاد حساسیت‌های پوستی، مواد نگهدارنده ترکیبات آرایشی است و دومین عامل مواد معطر و رنگی موجود در مواد آرایشی است.

دکتر صیرفی در پایان تصریح کرد: البته هم ترکیبات رنگی و هم مواد معطر ممکن است به تنهایی قادر به ایجاد حساسیت پوستی نباشند ولی هنگامی که پوست در معرض آفتاب قرار گیرد نور خورشید باعث فعال شدن ترکیبات معطر و رنگی بر روی پوست می شود. در ایجاد حساسیت پوستی علاوه بر ترکیب معطر و مواد رنگی، تابش نورآفتاب نیزموثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha