دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 118075

اگر شما نیز آزمایش کولونوسکوپی برای تشخیص سرطان روده بزرگ را تجربه کرده‌اید حتما می‌دانید که چرا بسیاری از افراد با وجود شایع بودن این سرطان معمولا رغبتی به انجام معاینات تشخیصی این سرطان ندارند.

سلامت نیوز: اگر شما نیز آزمایش کولونوسکوپی برای تشخیص سرطان روده بزرگ را تجربه کرده‌اید حتما می‌دانید که چرا بسیاری از افراد با وجود شایع بودن این سرطان معمولا رغبتی به انجام معاینات تشخیصی این سرطان ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در آمریکا است و بنابر برآوردها حدود 23 میلیون آمریکایی در سنین 50 تا 75 سال با وجود توصیه پزشکان بر ضرورت انجام معاینات تشخیصی این سرطان، تمایلی به انجام این معاینات ندارند و معمولا از انجام این آزمایش سخت و دردناک واهمه دارند. اما به تازگی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) شیوه جدیدی را به عنوان جایگزین روش کولونوسکوپی تایید کرده که درد کمتری دارد. روش جدید، نوعی آزمایش DNA برای تشخیص سرطان روده بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شیوه جدید «Cologuard» نام دارد که نوعی تست مدفوع است. به این صورت که بیمار می‌تواند به راحتی و حتی در منزل نسبت به گرفتن نمونه مدفوع اقدام کرده و آن را به آزمایشگاه بیاورد. بنابر ادعای متخصصان لابراتوار «اگزکت ساینس» که این شیوه را ارائه کرده‌اند با انجام تست «Cologuard» می‌توان 92 درصد از سرطان‌های روده بزرگ و 69 درصد از پولیپ‌های مستعد سرطانی شدن را نیز تشخیص داد.

علاوه بر این برای انجام آزمایش Cologuard، نیاز به محدود کردن رژیم غذایی پیش از انجام آزمایش نیست برخلاف آزمایش‌های معمول مدفوع که در آنها غذاهای هضم شده نظیر گوشت قرمز و سبزیجات خام بر نتایج آزمایش اثر سوء می‌گذارند. با این حال در شیوه جدید احتمال مثبت اعلام شدن اشتباهی نتایج آزمایش وجود دارد. ضمن اینکه هزینه انجام آن نیز تقریبا دو برابر آزمایش‌های مدفوع متداول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha