رییس اداره مواد زائد جامد وزارت بهداشت گفت: شهرداری تهران موظف است تا پیش از تجهیز مراكز درمانی به اتوكلاو (دستگاه بی خطرساز زباله‌های بیمارستانی) زباله‌های تفكیك شده بیمارستان‌ها را در دو نوبت از روز جمع‌آوری كند.

مهندس فریبا ملك احمدی، در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ ضوابط ماده 11 قانون مدیریت پسماندهای بیمارستانی مصوب مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: بر اساس این ضابطه بیمارستان‌ها موظفند زباله‌ها را در محل تولید بی‌خطر و به شهرداری تحویل دهند.

وی، با بیان این كه تجهیز مراكز درمانی به اتوكلاو (دستگاه بی خطر ساز) به دنبال تخصیص اعتبار پروسه‌ای زمان بر است، افزود: از این رو در جلسه دادستانی مقرر شد تا پیش از تجهیز مراكز درمانی به دستگاه بی خطرساز زباله‌های بیمارستانی، شهرداری تهران در 2 نوبت زباله‌های تفكیك شده بیمارستانی را برای دفن نهایی در كهریزك جمع آوری و حمل كند.

رییس اداره مواد زائد جامد وزارت بهداشت، با بیان این كه شهرداری در یك نوبت زباله عادی و در نوبتی دیگر زباله عفونی را از بیمارستان‌ها تحویل و به محل دفن منتقل می‌كند، یادآور شد: براین اساس بیمارستان‌ها موظفند زباله‌های عفونی را در كیسه‌های زرد و زباله‌های عادی را در كیسه‌های مشكی جمع آوری و به شهرداری تحویل دهند.

مهندس ملك احمدی، در پایان از برگزاری جلسه مشتركی بین شهرداری تهران و وزارت بهداشت در هفته آینده برای تدوین دستورالعمل نهایی و ابلاغ آن به دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران خبر داد و گفت: دستورالعمل ابلاغی لازم الاجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha