سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

حامد صداقتی و مهدی حسینی 10 اردیبهشت‌ماه امسال در حوالی خاش از سوی اشرار مسلح ربوده و روز شنبه با پیگیری‌های ماموران وزارت اطلاعات، اشرار دستگیر و دو گروگان آزاد شدند.

جزئیات گروگانگیری قهرمان شمشیربازی

سلامت نیوز :عضو تیم شمشیربازی كشور و دوستش پس از 108 روز اسارت به تهران بازگشتند.

حامد صداقتی و مهدی حسینی 10 اردیبهشت‌ماه امسال در حوالی خاش از سوی اشرار مسلح ربوده و روز شنبه با پیگیری‌های ماموران وزارت اطلاعات، اشرار دستگیر و دو گروگان آزاد شدند.

حامد صداقتی و مهدی حسینی بامداد دیروز از زاهدان به تهران بازگشته و مورد استقبال خانواده‌هایشان قرار گرفتند.حامد صداقتی پس از بازگشت به تهران در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد به تشریح شب حادثه و اتفاقات 108 روز اسارت خود و دوستش پرداخت.


در مورد شب حادثه بگویید

شب حادثه من و دو تن از دوستانم در یك جاده خلوت در حوالی خاش بودیم كه سرنشینان یك دستگاه پژو با چراغ گردان از ما خواستند توقف كنیم، وقتی توقف كردیم متوجه شدیم سرنشینان پژو صورت‌های خود را پوشانده‌اند به همین خاطر به آنها شك كرده و از محل فرار كردیم آنها نیز به تعقیب ما پرداخته و پس از طی مسافتی به طرف‌مان تیراندازی كردند. در جریان این تیراندازی دوستم علی غفاری مجروح شد و گروگانگیران لاستیك خودرو را هدف قرار دادند. آنها سپس ما را از ماشین بیرون كشیده و برای اینكه فرار نكنیم روی سینه مان نشسته بودند.

می‌دانستید در جریان این ماجرا علی غفاری كشته شده است؟

نه. وقتی آزاد شدیم تازه متوجه مرگ او شدیم.

گروگانگیران شما را در كجا زندانی كرده بودند؟

آنها ما را سوار خودروی خودشان كرده و مدعی بودند قصد خروج از كشور را دارند، حتی برای اینكه ما را فریب دهند می‌گفتند باید 50 میلیون تومان به ماموران بدهیم تا از مرز خارج شویم. وقتی چشمان‌مان را باز كردند در یك شیار میان كوه بودیم و تصور می‌كردیم ما را از ایران خارج كرده‌اند.

رفتار گروگانگیران با شما چگونه بود؟

آنها پای من و مهدی را به هم بسته بودند و یك پتوی كهنه به ما داده بودند. آب و غذا نیز خیلی كم می‌دادند. غذای ما مقدار كمی لوبیا و گاهی یك سیب‌زمینی بود اما رفتار خشونت‌آمیزی با ما نداشتند. مرحوم علی غفاری یك دوربین داشت كه گروگانگیران آن را سرقت كرده و با آن از ما فیلم می‌گرفتند.

گروگانگیران چند نفر بودند؟

تعداد آنها را به طور دقیق نمی‌دانم اما همیشه یك نفر در محل شكاف كوه از ما مراقبت می‌كرد تا فرار نكنیم.

وضعیت جسمانی‌تان چگونه است؟

وضعیت جسمانی بدی نداریم اما از نظر روحی در وضعیت بدی قرار داریم. آنها همیشه ما را به مرگ تهدید می‌كردند. در محلی كه ما را نگه داشته بودند مار زیاد بود و گاهی از روی بدن‌مان رد می‌شدند و هر لحظه احتمال داشت ما را نیش بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha