سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 118131

خوردن رشته دوبار یا بیش از آن در هفته با سندرم قلبی مرتبط است و خوردن بیش از اندازه آن موجب ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته مغزی می‌شود که این موارد در زنان شایع‌تر است.

سلامت نیوز: خوردن رشته دوبار یا بیش از آن در هفته با سندرم قلبی مرتبط است و خوردن بیش از اندازه آن موجب ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته مغزی می‌شود که این موارد در زنان شایع‌تر است.

همه ما می‌دانیم مصرف رشته فرنگی برای سلامتی خوب نیست و هم اکنون دانشمندان دریافتند مصرف بیش از اندازه رشته موجب افزایش خطر سندرم قلبی به ویژه در زنان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هیون جون شین از محققان این تحقیق اظهار کرد: چون ارتباط مصرف رشته و سندرم متابولیک در کشورهای آسیایی به طور گسترده مورد بررسی قرار نگرفته بود، تصمیم گرفتم در این مورد بیشتر تحقیق کنم.

محققان کره جنوبی تاثیرات مصرف رشته بر سلامت انسان را با استفاده از مصرف سرانه رشته کشورها مورد بررسی قرار دادند. در سال‌های اخیر مشکلات سلامت افراد از جمله بیماری‌های قلبی و اضافه وزن در نواحی پرمصرف افزایش یافته است.

در پایان محققان دریافتند خوردن رشته دوبار یا بیش از آن در هفته با سندرم قلبی مرتبط است و خوردن بیش از اندازه آن موجب ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته مغزی می‌شود که این موارد در زنان شایع‌تر است.

دلیل شایع بودن این بیماری‌ها در زنان به دلیل مصرف رشته، ناشی از تفاوت بیولوژیکی زنان نسبت به مردان است. در رشته، میزان قابل توجهی بیسفنولBPA وجود دارد که موجب اختلال در هورمون استروژن می‌شود.

نتایج این تحقیق در نشریه تغذیه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha