تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا نسبت به مرگ کارگری در منطقه 4 انتقاد کردند. معاون شهردار نیز در این جلسه در خصوص جزئیات مرگ وی توضیحاتی ارائه کرد.

سلامت نیوز: تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا نسبت به مرگ کارگری در منطقه 4 انتقاد کردند. معاون شهردار نیز در این جلسه در خصوص جزئیات مرگ وی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معصومه آباد، دبیر کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه مساله حقوق و حق حیات انسان‌ها بسیار محترم است، گفت: مرگ علی چراغی مساله ای دلخراش و دردناک بود، به ویژه که این اتفاق در حضور فرزند وی رخ داد و مشاجره ای کوچک که می توانست با مداخله پلیس 110 خاتمه پیدا کند، با درگیری و استفاده از پنجه بوکس سبب مرگ علی چراغی که چهار فرزند داشت، شد.

وی اضافه کرد: مرگ دلخراش دیگری در پارک بسیج شهر تهران رخ داد که بر اثر ناایمن بودن این پارک، جوان 18 ساله جان خود را از دست داد.

آباد با بیان اینکه تهران دارای محرومیت مکان های تفریحی برای نوجوانان بالای 12 سال است، بیان کرد: ما برای آنکه نمی خواستیم تهران فاقد فضای تفریحی شود، در خصوص حادثه پارک ارم پروسه تعطیلی را دنبال نکردیم، اما باید کاری کنیم که این اتفاقات تکرار نشود و جوان 18 ساله با سقوط از سرسره دچار مرگ مغزی نشود.

در ادامه محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید مشخص شود شهرداری چگونه پیمانکاران خود را انتخاب می کند، تصریح کرد: مگر این پیمانکاران از لات‌های پایتخت انتخاب می شوند که اینگونه با پنجه بوکس با متخلفان برخورد می کنند.

همچنین احمد حکیمی پور، عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه چنین برخوردهایی با دستفروشان و متخلفان سابقه داشته است، گفت: متاسفانه استانداردهای لازم برای تعیین پیمانکاران رعایت نمی شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در خصوص برخورد با افرادی که سد معبر می کنند، برخوردکنندگان با این افراد موزاییکی، درآمدهای میلیونی کسب می کنند.

حکیمی پور تاکید کرد: باید در خصوص برخورد با متخلفات وحدت رویه باشد.

معصومه آباد نیز از معاون شهردار تهران خواست پیمانکارانی که در رابطه با تفکیک زباله از کودکان خردسال استفاده می کنند، برخورد و آنها را از لیست پیمانکاران خدمات شهری حذف کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه هنوز زباله های خشک و تر جدا نمی شود و ما شاهد مشکلات بسیاری برای این کودکان خردسال هستیم.

در ادامه این جلسه، علی صابری یاد روز 28 مرداد یاد مصدق که یکی از وکلای شاخص است را گرامیداشت و گفت: دفاع مصدق در دادگاه لاهه از حقوق ایرانیان به یادماندنی است.

صابری همچنین از شورا درخواست کرد از مریم میرزاخانی بخاطر جایزه جهانی که در حوزه ریاضی کسب کرده است، تقدیر کنند.

عباس جدیدی نیز روز 28 مرداد و یاد مصدق را گرامیداشت و خواستار رسیدگی به مشکلات منطقه 14 شد و ادامه داد: تعریض خیابان پیروزی مشکلاتی را برای منطقه ایجاد کرده است.

همچنین وی، درخواست کرد مدیریت شهری در تعامل با ارتش اراضی تسهیلات سازی را از این منطقه خارج کند.

مهدی چمران نیز با اشاره به کودتای ننگین 28 مرداد تصریح کرد: این روز خاطرات تلخی را برای ما یادآوری می کند.

وی همچنین به سالروز آزادسازی حصر پاوه اشاره کرد.

مجتبی عبداللهی، معاون شهردار تهران نیز در این جلسه با اشاره به جزئیات مرگ کارگری در منطقه چهار گفت: این اتفاق در روز پنجشنبه 16 مرداد رخ داده است و علی چراغی یک هفته در بیمارستان بوده و در طول این یک هفته بیمارستانش را نیز تغییر داده است، اما با وجود تلاش پزشکان، وی به رحمت خدا رفته است. چراغی نه دستفروش بوده و نه سد معبر کرده است، ظاهرا پیمانکاران بازیافت خشک، با وی درگیر می شوند و طی این درگیری چراغی به بیمارستان منتقل می شود، فرد متخلف خود را به اداره آگاهی معرفی کرده و در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده است.

وی از اعضای شورا درخواست کرد فرصت یک هفته ای نیز برای پیگیری جزئیات این موضوع به شهرداری داده شود.

به گفته عبداللهی، شهردار تهران پس از اطلاع از این موضوع خواستار رسیدگی سریع به آن شده و خود وی نیز از نزدیک به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

معاون شهردار تهران در پاسخ به آباد گفت: استفاده از کودکان در قرارداد پیمانکاران خدمات شهری ممنوع است و اجازه استفاده از کودکان برای تفکیک زباله را ندارد. در اواسط جلسه شورا ساکنان محله اکباتان که به دلیل ساخت و سازهای این منطقه دچار مشکل شده‌اند، فریاد زدند: «اعضای شورایی که مدعی برای جان انسان ها است، چرا به 120 هزار نفری که در شهرک اکباتان ساکن هستند، فکر نمی کنند.» در این منطقه تخریب محیط زیست، امتناع از رسیدگی به فضای سبز، عدم آبیاری، هرس و کاشت درختان، از بین بردن عامدانه فضای سبز به منظور ساخت و سازهای بی رویه مانند پروژه های مگامال، مجتمع تجاری میدان بسیج و... سلامت جسمی و روانی ساکنان را در معرض خطر قرار داده است. افزایش ناامنی اجتماعی مانند زورگیری، سرقت و ایجاد حفظ بی‌اعتمادی ساکنان به مدیریت شهری برخی از پیامدهای این بی‌توجهی مدیریت شهری به سلامت اهالی این منطقه است.

رئیس شورای شهر تهران خطاب به ساکنان معترض گفت: اینجا محل سخنان نمایندگان مردم است، نه محل سخنرانی شما و از سروری درخواست کرد که به مشکل ساکنان این منطقه رسیدگی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha