سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

هفته گذشته هواپیمایی که از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس به پرواز درآمده بود، 4 دقیقه بعد از پرواز به دلیل نقص فنی نزدیک فرودگاه سقوط کرد. در این حادثه دلخراش 39 نفر جان خود را از دست دادند اما 9نفر نجات پیدا کردند.

سلامت نیوز: هفته گذشته هواپیمایی که از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس به پرواز درآمده بود، 4 دقیقه بعد از پرواز به دلیل نقص فنی نزدیک فرودگاه سقوط کرد. در این حادثه دلخراش 39 نفر جان خود را از دست دادند اما 9نفر نجات پیدا کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه زندگی مثبت، یکی از این افراد علی دالوندی، جوانی است که به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات پیدا کرده است. او کمترین آسیب را دیده و به دلیل سوختگی چند روزی است که در بیمارستان پیامبران بستری است.

دالوندی که جزییات حادثه را به خوبی دیده، تنها مصدومی است که می‌توانست صحبت کند. هوشیاری‌اش پایدار بود و درحالی‌که شمرده شمرده صحبت می‌کرد، جزئیات حادثه سقوط هواپیما را در گفت و گو با هفته نامه زندگی مثبت توضیح داد: «آن روز برای دیدن یکی از دوستانم می‌خواستم به طبس بروم.

وقتی می‌خواستیم سوار هواپیما شویم همه چیز عادی یه نظر می‌رسید و وقتی بلیتم را دیدم، متوجه شدم صندلی‌ام در بال سمت راست هواپیماست. چند دقیقه قبل از ساعت 9 همراه بقیه مسافران وارد هواپیما شدیم. دلیلش را نمی‌دانم اما پرواز هواپیما حدود 18 دقیقه تاخیر داشت و ساعت 9:18 بالاخره پرواز کرد اما چند لحظه بعد ناگهان از پنجره موتور سمت راست، هواپیما را دیدم که آتش گرفته است. اول هیچ‌کدام از مسافران متوجه نشدند اما وقتی هواپیما از مسیرش منحرف شد، همه فهمیدند اتفاقی افتاده. در یک چشم به هم زدن هیاهوی زیادی به راه افتاد.

خلبان و خدمه بهتر از مسافران می‌دانستند که درگیر چه وضعیتی شده‌ایم. برای همین ظاهرا قصد بازگشت به فرودگاه را داشتند اما موقع برگشت، قسمت عقب هواپیما جدا شد و ناگهان سقوط کرد. دقیق متوجه نشدم کجا بود اما یادم می‌آید محوطه‌ای باز در کنار یک خیابان بود که چند درخت در آنجا وجود داشت. هواپیما پس از سقوط آتش گرفت. همه جای هواپیما را آتش فراگرفته بود.

همه سعی می‌کردند به یکدیگر کمک کنند. من چون کنار بال بودم، خیلی سریع توانستم خودم را نجات دهم و بیرون بپرم. «نجات‌یافته که تمام جزییات حادثه را به یاد می آورد، می‌گوید : «همه چیز برایم مثل معجزه بود. حالا که این حادثه را با خودم مرور می‌کنم، می‌گویم مگر می‌شود کسی بتواند از داخل هواپیمایی که آتش گرفته و سقوط کرده زنده بیرون بیاید؟ همه چیز لطف خدا بود که باعث شد زنده بمانم. بعدا فهمیدم به جز من 9 نفر دیگر هم نجات پیدا کرده‌اند که بیشتر شبیه معجزه است.

این مرد که حالا چند روزی است در بیمارستان بستری است، درباره درمانش و اینکه بعد از مرخص شدن از بیمارستان قصد دارد چه کند، می‌گوید: «درد زیادی دارم و به کمک دارو می‌توانم این درد را تحمل کنم. چند ناحیه از بدنم سوخته و پزشکان هر روز مراحلی از درمان را انجام می‌دهند. امیدوارم به زودی بتوانم از تخت بیمارستان خلاص شوم. فعلا هنوز شوکه هستم و بعد از مرخص شدن از بیمارستان می‌خواهم چند روزی را استراحت و به این ماجرا فکر کنم. به اینکه چطور شد از این حادثه به طرز معجره‌آسایی نجات پیدا کردم. حالا امیدم به زندگی بیشتر از گذشته شده است و قدر آن را می‌دانم. خدا به بازماندگان کسانی که در این حادثه جانشان را از دست دادند، صبر بدهد. تا آخر عمرم این حادثه را فراموش نمی‌کنم چراکه من هم یک قدم بیشتر با مرگ فاصله نداشتم. سعی می‌کنم از این به بعد قدر لحظه‌های زندگی‌ام را بیشتر بدانم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha