سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 118149

مطالعات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ماینز آلمان نشان می‌دهد که تحصیلات و عادت‌های رفتاری بیشتر از عوامل ژنتیکی در بروز اختلالات نزدیک بینی موثر هستند.

سلامت نیوز: مطالعات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ماینز آلمان نشان می‌دهد که تحصیلات و عادت‌های رفتاری بیشتر از عوامل ژنتیکی در بروز اختلالات نزدیک بینی موثر هستند. 
به گزارش روزنامه شهروند از ساینس، در این گزارشات آمده است که افراد با هرسال تحصیل بیشتر، یک قدم به نزدیک بینی نزدیک‌تر می‌شوند. 
نزدیک بینی (myopia) شایع‌ترین علت
تاری دید است.  یکی از مهم‌ترین علل نزدیک بینی، تغییر اندازه کره چشم است.  در این حالت کره چشم از حالت کروی به حالت تخم مرغی شکل تبدیل می‌شود و پرتوهای نور به جای تمرکز روی شبکیه، جلوتر از آن متمرکز می‌شوند و فرد اشیای دور را تار می‌بیند.  میزان تاری به مسافت موضوع و هدف و میزان نزدیک بینی چشم بستگی دارد.  یکی از مهم‌ترین دلیل بروز نزدیک بینی عوامل ژنتیکی است.  اگر والدین به این اختلال مبتلا باشند، امکان ابتلای فرزندان نیز زیاد است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تأثیر میزان مطالعه و رعایت اصول بهداشتی چشم حتی مهم‌تر از عوامل ژنتیکی است. 
افراد نزدیک بین معمولا برای مشاهده اجسام دور، چشمان خود را جمع می‌کنند.
نزدیک بینی شدید احتمال بروز آب سیاه، آب مروارید زودرس، انحطاط ماکولا و جداشدگی شبکیه را افزایش می‌دهد زیرا بر اثر نزدیک بینی، شبکیه چشم فشار   زیادی را تحمل می‌کند.
نزدیک بینی در کشورهای درحال توسعه آسیا ٨٠‌درصد افزایش پیدا کرده است و درحال تبدیل به یک معضل بهداشتی و اقتصادی جهانی است.  مطالعه طولانی مدت و چشم دوختن به صفحه نمایش رایانه و تلویزیون مهم‌ترین عوامل بروز این اختلال هستند.  این مطالعات به مدت پنج‌سال (بین سال‌های ٢٠٠٧ و ٢٠١٢ ) با بررسی ١٥‌هزار داوطلب گردآوری شده است.  نتایج کامل این تحقیقات در شماره اخیر نشریه Ophthalmology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha