سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 118151

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اعلام سلامت چای هندی گفت: پروانه هایی که برای محصول چای هند صادر کرده ایم پس از انجام آزمایشگاه و نمونه برداری ها صورت گرفته است و تاکنون نمونه ای مبنی بر مسمومیت با چای هندی در کشور مشاهده نشده است، لذا مردم نگران نباشند.

هنوز مسمومیتی با چای هندی گزارش نشده

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو با اعلام سلامت چای هندی گفت: پروانه هایی که برای محصول چای هند صادر کرده ایم پس از انجام آزمایشگاه و نمونه برداری ها صورت گرفته است و تاکنون نمونه ای مبنی بر مسمومیت با چای هندی در کشور مشاهده نشده است، لذا مردم نگران نباشند.


به گزارش سلامت نیوز، مهندس محمد هاشمی، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در برنامه «ره آورد» شبکه رادیویی سلامت در پاسخ به این سوال که آیا سخن سازمان صلح سبز هند که گفته است، چای ‌های عرضه شده به بازارهای داخلی و خارجی در هند با اسامی‌تجاری معتبر، حاوی سموم آفت کش هستند، حقیقت دارد، گفت: مردم باید به مراجعی که در کشور متولی یک امر هستند، اعتماد داشته باشند به خاطر این که اگر کوچکترین موردی باشد، قطعاً اعلام خواهد شد. کما این که در بحث پالم وزیر محترم با شجاعت بحث را مطرح کردند؛ اما خبری که درباره چای هندی شنیده ایم، بررسی کریم و دیدیم ارگان سازمان صلح سبز وجود دارد؛ اما چقدر وجاهت قانونی دارد در دست بررسی است و این خبرهایی که در سایت این ارگان وجود دارد، در سازمان غذا و دارو در حال بررسی است.
وی ادامه داد: محصول برنج و چای یا وارداتی هستند یا تولید داخل، که اگر تولید داخل باشد در دسترس تر است؛ چرا که از مزارع، انبارگردانی، کارخانجات، دسته بندی و همچنین نمونه برداری ها بازدید می شود و پس از آن مجوزهای لازم صادر و به دست مردم می رسد؛ اما درباره چای وارداتی دغدغه های بیش تری وجود دارد به خاطر همین قبل از ورود محصول به کشور کارشناسان ما از مزارع و اقلیم جغرافیایی مورد نظر مثل هند بازدید و نمونه برداری می کنند که پس از انجام آزمایشات، در گلوگاه های مختلف مانند انبارگردانی با مکان هایی که دسته بندی، حمل و نقل صورت می گیرد و همچنین گمرکات نمونه برداری از محصول انجام و پس از تأیید صحت و بهداشتی بودن به آن ها مجوز صادر می شود و محصول به دست مردم می رسد.


واقعیت این است که پروانه هایی که برای محصول چای صادر کردیم در آزمایشگاه ها نمونه برداری شده و هیچ نمونه ای را مبنی بر مسمومیت با چای هندی ندیده ایم، از این رو در حال حاضر این نوع چای مشکلی ندارد و در این باره مردم نگران و دغدغه ای نداشته باشند.


گفتنی است، برنامه «ره آورد» كاری از گروه سلامت اجتماعی شبكه رادیویی سلامت روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هقته از ساعت 18 الی 18:40 از موج اف ام ردیف 102 تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرناز ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    ممنون از شیوه ی ارائه ی منبع خبر که بسیار حرفه ایست پیروز باشید