سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 118165

بزرگ کردن کودکان می تواند باعث افزایش وزن والدین شود؛ علت این امر متعدد است از استرس گرفته تا کم خوابی اما این افزایش وزن را می توان با رعایت چند نکته ساده کنترل کرد و کاهش داد. به نقل از سایت «Prevention» باید بدانید، چه چیزی را می توان و چه چیز را نمی توان در برنامه روزانه خود گنجاند.

سلامت نیوز: بزرگ کردن کودکان می تواند باعث افزایش وزن والدین شود؛ علت این امر متعدد است از استرس گرفته تا کم خوابی اما این افزایش وزن را می توان با رعایت چند نکته ساده کنترل کرد و کاهش داد.

به گزارش روزنامه خراسان از سایت «Prevention» باید بدانید، چه چیزی را می توان و چه چیز را نمی توان در برنامه روزانه خود گنجاند.

هرچه در منزل است، می خورید:گاهی والدین نیاز به ایجاد احساس خوب و ویژه دارند. در این شرایط معمولاً به ساده ترین کار یعنی مصرف مواد غذایی رو می آورند. به گفته متخصصان از هر ۱۰ نفر ۹ نفر به خوردن رو می آورند، البته نه غذای سالم بلکه غذاهایی را مصرف می کنند که باعث چاقی آن ها می شود.

کمی استرس دارید:بزرگ کردن کودکان، فرآیندی دشوار و پراسترس است. به گفته متخصصان، استرس تغییرات شیمیایی در بدن ایجاد می کند و باعث حفظ چربی بدن می شود. هم چنین استرس باعث از دست دادن انگیزه برای انجام فعالیت جسمی می شود. بالا رفتن وزن و احساس گرسنگی در آخر شب، باعث کند شدن متابولیسم بدن می شود.

دچار کمبود خواب می شوید:کودکان در طول روز والدین را مشغول می کنند و والدین با پایان روز، تازه متوجه می شوند که کارهای زیادی مانده است که باید انجام دهند. کمبود خواب باعث اختلال هورمون های بدن می شود و متابولیسم بدن را کندتر می کند.

از خود غافل می شوید:والدین تلاش می کنند فرزندانشان تغذیه سالمی داشته باشند و ورزش کنند اما معمولاً خودشان را فراموش می کنند. بنابراین حتماً برای خواب کافی، ورزش و... زمان کافی در نظر بگیرید.

وقت کافی ندارید:قبل ازداشتن فرزند ، برنامه روزانه تان شامل رفتن سرکار، باشگاه ورزشی، خوردن و خوابیدن بود اما پس ازبه دنیا آمدن نوزاد، همه این برنامه ها تغییر می کند. ایجاد تعادل بین انجام کارهایی که دوست دارید و رسیدگی به امور کودکان کمی دشوار است. در این زمان دچار اضافه وزن می شوید اما نگران نباشید با اتخاذ برنامه جدید می توانید زمانتان را مدیریت کنید و به برنامه های مورد علاقه خودتان نیز بپردازید.

آن چه کودکان می خورند، میل می کنید:غذایی که کودکان دوست دارند هم خوشمزه است و هم قابل دسترس اما اغلب این غذاها برای شما مناسب نیست. فراموش نکنید کودکان در حال رشد هستند و غذاهایی را می توانند بخورند که شما نمی توانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha