رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: نتیجه تحقیقات کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص مصرف روغن پالم امروز نهایی شده است.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: نتیجه تحقیقات کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص مصرف روغن پالم امروز نهایی شده است.

عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی پرونده روغن پالم در کمیسیون افزود: این موضوع در کمیسیون بررسی شد و نتیجه نهایی آن در صحن علنی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها سال گذشته 750 هزار تن روغن پالم وارد شده است، تصریح کرد: این رقم نیمی از روغن وارداتی کشور را به خود اختصاص می‌دهد که کاملاً براساس مجوز وزارت بهداشت و سازمان استاندارد ایران وارد شده و هیچ گونه ایرادی نیز به آن گرفته نشده است.

رجایی افزود: این نوع روغن مورد مصرف خانوارها در روغن‌های مایع و سرخ کردنی، در قنادی‌ها جهت تهیه شیرینی و شکلات و صنایع لبنی است و مصرف آن کاملا بر اساس مجوز وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه علیرغم مجوزهای وزارت بهداشت امروز برخی به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف آن برای سلامتی زیان‌بار است و باید از چرخه مصرف خارج شود، گفت: بهتر بود که این روغن به صورت قانونی از چرخه مصرف خارج می‌شد و این جنجال‌آفرینی در کشور صورت نمی‌گرفت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: در طول بررسی‌ها وزارت بهداشت هیچ گونه مستنداتی مبنی بر مضر بودن این روغن، کارخانه‌های متخلف و محصولات ناسالم ارائه نکرد و تنها به صورت کلی این بحث را مطرح کرده که البته این اعلام عمومی درست نبوده است.

رجایی خاطرنشان کرد: این اعلام عمومی آسیب‌های مالی و معنوی جدی را به صنایع لبنی وارد کرد چراکه بخشی از فروش محصولات و صادرات آنها مختل شد و در کنار آن مصرف لبنیات که باید در سبد خانوارها جای گیرد نیز کاهش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha