سلامت نیوز :مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از برنامه‌های گسترده این سازمان برای بهبود شرایط زندگی مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: در اولین مرحله از صدور کارت هوشمند سلامت، مستمری بگیران در اولویت قرار دارند و تمامی مستندات درمانی این عزیزان در مراکز ملکی سازمان بصورت الکترونیک ثبت می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در همایش سراسری طب سالمندان در مشهد افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر بیش از 39 میلیون نفر از افراد جامعه را تحت پوشش خود دارد که 4 میلیون نفر از این تعداد را مستمری بگیران و خانواده های آنان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: این گروه از بیمه‌شدگان در تمامی ابعاد زندگی خود اعم از درمان، میزان مستمری، مزایای کوتاه مدت و... تحت تاثیر سیاستگذاری های سازمان تأمین‌اجتماعی هستند.
مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت : سالمندان و مستمری بگیران به دلیل شرایط خاص عاطفی و فیزیولوژیکی، نیازهای خاص خود را دارند.
وی در مورد تفاوت هزینه‌های مستمری‌بگیران با سایر بیمه‌شدگان گفت: در حال حاضر هزینه‌های مستمری بگیران 7/3 برابر هزینه های سایر بیمه شدگان است.
 
سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد مراکز درمانی ویژه سالمندان راه اندازی کند
دکترنوربخش با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد مراکز درمانی ویژه سالمندان را راه اندازی کند، گفت: بزودی بیمه شدگانی که به مرحله بازنشستگی می‌رسند تحت معاینات کامل پزشکی قرار خواهند گرفت و همزمان پرونده جامع پزشکی برای تک تک آنها ایجاد خواهد شد.
دکتر نوربخش تاکید کرد: در این صورت مستمری‌بگیران در برابر بیماریهای مزمن تحت حمایت قرار خواهند گرفت و تمامی اقدامات مورد نیاز از جمله مشاوره، معاینات ادواری و... برای آنان بطور منظم انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان ادامه داد: سیستم نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی سازمان شروع شده که با استقرار کامل این طرح، مستمری‌بگیرانی که از این طریق به مراکز درمانی دولتی ارجاع می‌شوند، هیچگونه هزینه‌ای، حتی فرانشیز نیز پرداخت نخواهند کرد.
وی افزود: همچنین در حال تهیه طرحی هستیم که بر اساس آن تمامی هزینه‌های درمانی سالمندان در مراکز سالمندی که دارای مجوز هستند بر اساس تعرفه دولتی بصورت کامل از طرف سازمان پرداخت شود.
دکتر نوربخش با اشاره به افزایش حقوق مستمری‌بگیران و سالمندان خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه هزینه‌های زندگی در این سنین افزایش پیدا می‌کند، در سازمان تأمین‌اجتماعی برای اولین بار و از ابتدای سال 93 برابر ماده 96 قانون تأمین‌اجتماعی و هم سطح با نرخ تورم، میزان دریافتی مستمری‌بگیران نیز، 25% افزایش پیدا کرد. همچنین به منظور حمایت بیشتر، سایر پرداختی‌ها از جمله خوار و بار و حق مسکن 50% افزایش پیدا کرده است. هرچند کافی نیست، ولی تلاش کردیم تا بخشی از مشکلات این عزیزان را برطرف نماییم.
 
افزایش جمعیت سالمندی کشور وظیفه سازمان تأمین‌اجتماعی را سنگین تر می‌کند
دکترنوربخش اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی برای بازنشستگان را با اهمیت برشمرد و اظهار داشت: با احیای مجدد معاونت فرهنگی سازمان در تلاش هستیم تا با همکاری کانون‌های بازنشستگی، برنامه‌های متنوع فرهنگی، تفریحی و گردشگری را برای بازنشستگان و خانواده‌های آنان فراهم آوریم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در خاتمه گفت : افزایش جمعیت سالمندی کشور، کاهش موالید، افزایش امید به زندگی و... وظیفه سازمان را در ارائه خدمات سنگین‌تر می‌کند و امید داریم با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم شرایط زندگی این عزیزان را بهبود ببخشیم.
گفتنی است: سمینار سراسری طب سالمندان با حضور بیش از 250 نفر از پزشکان و متخصصان سراسر کشور به مدت سه روز در مشهد مقدس و به میزبانی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی خراسان رضوی برگزار می‌شود.
تئوریهای جدید سالمندی، فیزیولوژی سالمندی، نقش سازمان‌های بیمه‌گر در حفظ و ارتقا وضعیت سلامتی سالمندی، تغذیه در دوران سالمندی، دیابت سالمندی، توان بخشی در سالمندی و... از جمله مهم‌ترین مباحث این سمینار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha