چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 118201

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری كارگاه آموزشی تربیت مربی بهداشت باروری، ابراز امیدواری کرد که ظرفیت حضور مربیان بهداشت باروری در سوانح در تمامی استانها تكمیل شده و آموزشهای گسترده در سطح جامعه آغاز شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری كارگاه آموزشی تربیت مربی بهداشت باروری، ابراز امیدواری کرد که ظرفیت حضور مربیان بهداشت باروری در سوانح در تمامی استانها تكمیل شده و آموزشهای گسترده در سطح جامعه آغاز شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر وحید قبادی دانا گفت: این کارگاه شروع یک دومینوی آموزشی در کشور است که با حضور ۲۴ استان و با تشکیل ۵ کارگاه آموزشی به صورت آموزشهای گسترده در سطح جامعه برگزار می شود.

وی درباره روند اجرای برنامه ها در این کارگاه افزود: در مرحله اول کارگاه تا پایان سال هر کدام از مربیان در ۵ کارگاه حاضر می شوند تا ۵ هزار خانم در سطح کشور آموزشهای لازم را فرا بگیرند.

رئیس سازمان جوانان انتقال مهارت، دانش و تغییر نگرش افراد جامعه و آموزش موثر به جوانان هلال احمر را از اهداف اصلی سازمان جوانان در برگزاری کارگاه ها دانست و افزود: آموزشها محدود به برگزاری یک کارگاه نیست و به صورت طولانی مدت و مستمر ادامه دارد و این دوره یک دوره آموزش مربی (TOT) است تا جوانان بتوانند آموزشها  و دانش هایی را که می آموزند به دیگران انتقال دهند.

قبادی دانا درباره شرایط آموزشی اعضا در کارگاه های سازمان جوانان هلال احمر گفت: اعضایی که در این کارگاه شرکت کرده اند همگی کارشناس و کارشناس ارشد رشته پرستاری، مددکاری اجتماعی، روانشناسی و مدیریت امداد و سوانح هستند و سیاست کلی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در اجرای برنامه های آموزشی این است که تنها به افرادی که دارای مدارک مرتبط باشند، آموزشها ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائلی که فراگیران در این دوره آموزش می بینند، تامین سلامت دختران و مادرانی است که تربیت کننده نسل آینده کشور هستند، اضافه کرد: برخی از زنان از نحوه درست زایمان آگاهی ندارند و به این نکته که زایمان طبیعی بسیار مناسبت تر از سزارین است واقف نیستند و این طرح می تواند در موارد این چنینی بسیار آگاهی دهنده باشد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به سیاستهای نظام در بحث افزایش جمعیت افزود: برنامه های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر منطبق بر سیاستهای کلی نظام است و این طرح با توجه به نیاز به فرزند بیشتر در خانواده ها اجرا می شود.

وی افزود: با آمدن فرزند دوم نقش تربیتی در تعامل افراد در جامعه ارتقا می یابد و باعث می شود تا روابط خانوادگی شکل بگیرد و نقش بهتری در جامعه داشته باشند.

قبادی دانا با اشاره به اهمیت آگاهی زنان درباره زایمان افزود: خانمها باید نسبت به مسائلی مثل شیردهی که باعث پیشگیری از بیماریهای مربوط به زنان می شود و همچنین فواصل مناسب بین بارداری آگاه باشند.

وی در ادامه این جلسه از تشکیل مراکز یادگیری محلی در روستاها با عنوان CLC خبر داد و گفت: تشکیل مراکز یادگیری محلی در روستاها در کشورهای درحال توسعه انجام شده و یکی از نمونه های خوب آن کانون مبارزه با فقر آهن زنان در روستاهای بنگلادش است.

قبادی دانا همچنین به اجرای طرح دیگری با عنوان کانونهای ۲۵ در ۲۵ اشاره کرد و گفت: این طرح برای اهدای خون در مهرماه امسال انجام می شود و در آن عده ای از جوانان تصمیم می گیرند تا ۲۵ سالگی هر سال در چند نوبت خون اهدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha