یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری برخورد با دست فروشان را طی قراردادی به شرکت های خدماتی واگذار کرده است، گفت: بسیاری از ماموران سد معبر در مناطقی مانند تجریش، سبزه میدان و اطراف بازار که دارای ارزش اقتصادی بیشتری هستند، برای خود نوعی تجارت به راه انداخته اند.

سلامت نیوز: یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری برخورد با دست فروشان را طی قراردادی به شرکت های خدماتی واگذار کرده است، گفت: بسیاری از ماموران سد معبر در مناطقی مانند تجریش، سبزه میدان و اطراف بازار که دارای ارزش اقتصادی بیشتری هستند، برای خود نوعی تجارت به راه انداخته اند.

احمد حکیمی‌پور در گفت وگو با ایلنا در مورد نحوه برخورد برخی ماموران سد معبر شهرداری با دست فروشان اظهار داشت:  زمانی که شهرداری برخی از مسئولیت های شهری را به شرکتی واگذار می کنند، باید بر روی کارهای آنها کنترل و نظارت کافی هم داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: شهرداری برخورد با دست فروشان را طی قراردادی به شرکت های خدماتی واگذار کرده اما متاسفانه کنترل دقیقی در این زمینه از جانب شهرداری صورت نمی‌گیرد.

حکیمی‌پور با تا کید بر اینکه در مناطقی مانند تجریش، سبزه میدان و اطراف بازار که از نظر اقتصادی دارای ارزش بیشتری هستند، باید نظارت چندگانه صورت گیرد، افزود: متاسفانه بر این مناطق نظارت دقیقی وجود ندارد و بسیاری از ماموران سد معبر در این مناطق برای خود نوعی تجارت به راه انداخته اند.

وی تاکید کرد: پذیرفتنی نیست، شهرداری یکسری از وظایف خود را به شرکت‌ها محول کند و درباره عملکرد این شرکت‌ها پاسخگو نباشد، لذا باید دقت شود که استانداردهای کار در این گونه شرکت‌ها کاملا رعایت شود.

به گفته حکیمی‌پور برخی از شرکت های پیمانی سال‌ها ورزشگاه‌های متعلق به شهرداری را در اختیار دارند و مدام قراردادهایشان با شهرداری نیز تمدید می شود، این در حالی است که برخی از این قراردادها خارج از تشریفات قانونی است و آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری رعایت نمی‌شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به کشته شدن یک کارگر خدماتی توسط ماموران منسوب به شهرداری، تصریح کرد: حوادث تلخ اینچنینی یک تلنگری به مسئولان بود، تا نظارت بیشتری بر شرکت‌های پیمانی و به خصوص فعالیت‌های شرکت های طرف قرارداد شهرداری داشته باشند.

وی افزود: اداره شهر بزرگی مانند تهران مسئولیت سنگینی است و به طور طبیعی هر از چند گاهی از این اتفاقات به وقوع می پیوندد اما ما به عنوان نمایندگان مردم در تلاش هستیم، این حوادث را به حداقل برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha