چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 118203

نظارت برسلامت محصولات غذایی افزایش می‌یابد/ معرفی متخلفان به دستگاه‌های قضایی

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نظارت جدی بر سلامت محصولات غذایی به ویژه لبنیات خبر داد.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، افزود: با توجه به اینکه محصولات غذایی به طور مستقیم بر سلامت جامعه اثر می ‌گذارد، نظارت بیشتر بر صحت و سلامت این مواد می‌ تواند سلامت جامعه را تضمین کند. لذا هم کمیسیون بهداشت و هم وزارت بهداشت و درمان نقش نظارتی در این زمینه دارند و اگر نظارت ها جدی ‌تر باشد از میزان تخلفات کاسته می شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: متاسفانه از آنجا که سلامت انسان در میان است تخلفات در حوزه مواد غذایی بسیار هزینه‌ می برد چرا که وقتی سلامت یک ماده غذایی رد می شود برای مصرف کنندگان خطرساز است که این امر توسط نظارت ها کاهش پیدا می کند.
وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه وزارت بهداشت مراقبت از سلامت مردم است، تصریح کرد: در مراقبت از جان مردم با هیچ کسی نباید شوخی داشت. فساد تقلب در مواد غذایی و دارویی خیلی سنگین است چرا که معتقدیم سلامت مواد غذایی بخشی از سلامت مردم بوده و در این زمینه تولیدکنندگان باید در کنار سایر سازمان های مرتبط با سلامت مردم تلاش کنند.
آریایی نژاد با تاکید بر اینکه، سازمان های مرتبط به سلامت مردم باید نظارت مستمر داشته باشند، افزود: اگر تخلفی تکرار شد باید نام متخلفان اعلام شود چرا که بی اعتنایی به این موضوع باعث گسترش تخلف خواهد شد و در واقع به مردم ظلم کرده ایم.
در مورد روغن پالم و لبنیات پرچرب نیز متخلفین شناسایی شده و به دستگاههای مسئول معرفی شده اند
وی درباره آلودگی لبنیات به روغن پالم نیز گفت: در مورد روغن پالم و لبنیات پرچرب نیز متخلفین شناسایی شده و به دستگاه‌های مسئول معرفی شده اند و برخورد با آن ها باید جدی انجام شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha