معاون سازمان نظام پرستاری کشور گفت: وزیر بهداشت نسبت به اجرای این قانون قول مساعد داد که امیدواریم هر چه سریعتر اجرا شود.

یک و نیم برابر شدن کار پرستاران در طرح تحول سلامت

سلامت نیوز: معاون سازمان نظام پرستاری کشور گفت: وزیر بهداشت نسبت به اجرای این قانون قول مساعد داد که امیدواریم هر چه سریعتر اجرا شود.

یعقوب قدسیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به نقش پررنگ پرستاران در اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: در حال حاضر با اجرای طرح تحول نظام سلامت کار پرستاران حداقل یک و نیم برابر شده است و اقداماتی که در این طرح وجود دارد به پرستاران تحمیل می شود اما پرستاران در این طرح دیده نشدند.
معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری در ادامه با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصریح کرد: هفت سال از تصویب این قانون می گذرد. قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم کیفی بوده و کاهش هزینه ها را در پی دارد و مصوب دولت است اما تا کنون اجرا نشده البته خوشبختانه در جلسه هفته گذشته وزیر بهداشت با نظام پرستاری نسبت به اجرای این قانون قول مساعد داد که امیدواریم هر چه سریعتر اجرا شود.


وی با بیان اینکه در تعرفه گذاری خدمات پرستاری حق پرستاران دیده می شود، خاطرنشان کرد: در برخی موارد حق پرستاران ضایع می شود به عنوان نمونه نوار قلب را پرستار می گیرد و هزینه اش را پزشک. لذا ارائه دهنده خدمت باید به حقش برسد که با اجرای این قانون اینگونه می شود و در غیر اینصورت با شرایط فعلی، حق و حقوق این افراد نادیده گرفته می شود.


قدسیان همچنین به کمبود نیروی پرستار در بیمارستان های کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون قریب به 100 هزار نیروی پرستار کم داریم. از طرفی به ازای هر تخت 8 دهم نیروی پرستار در بیمارستان ها داریم در حالی که استاندارد آن بیش از این است، بنابراین با توجه به اینکه جذابیت برای این حرفه وجود ندارد مهاجرت از این شغل نیز اتفاق می افتد حتی مهاجرت به سایر مشاغل را داریم که اصلا به حوزه پرستاری ارتباطی ندارد. در واقع اجرای قوانین حوزه پرستاری می تواند در ماندگاری آن ها نیز موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha