پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11822

دانشمندان مدتها پس از كلنجار با بیماری سرماخوردگی بالاخره داروی معالجه این بیماری را كشف كردند.

پژوهشگران می‌گویند؛ اگر سرما خورده‌اید، حالا می‌توانید با خوردن یك قرص به راحتی از این بیماری خلاص شوید.

دانشمندان از مدتها پیش در تلاش برای پیدا كردن راه‌هایی برای درمان سرماخوردگی معمولی بوده‌اند. در حال حاضر یك تیم بین‌المللی از دانشمندان موفق به تولید داروی جدیدی شده‌اند كه ادعا می‌كنند این دارو علیه میكروبهای عامل بروز نیمی از سرماخوردگی‌ها در افراد بالغ و تقریبا در تمام انواع سرماخوردگی‌ها مربوط به كودكان به طور موثر و مفید عمل می‌كند.

به گفته پژوهشگران در انگلیس، این قرص نابود كننده سرماخوردگی BTA798 نام دارد كه برای از بین بردن هرگونه علایم سرماخوردگی در افراد سالم و نیز پیشگیری از بروز هرگونه عفونت تهدید كننده در مبتلایان به آسم یا فیبروز سیستیك مفید و قابل استفاده است.

بیماری فیبروز سیستیك نوعی بیماری ژنتیكی است كه انتقال یونها از غشاء سلولی در آن مختل و باعث ترشحات غلیظ در ریه‌ها می‌شود.

در واقع این دارو با مختل كردن عامل مولد سرماخوردگی HRV‌ عمل می‌كند؛ به طوری كه مانع از شكستن آنها در داخل سلولهای بدن و در نتیجه بروز عفونت می‌شود. در حالتهای قوی‌تر این دارو هم چنین می‌تواند شیوع و گسترش هر نوع عفونت را در بدن متوقف كند.

در بررسی‌های آزمایشگاهی، این دارو مقادیر زیادی از ویروسهای سرماخوردگی را ظرف دو ساعت از بین برد و همچنین آزمایش داروی جدید روی داوطلبان انگلیسی برای تشخیص توان احتمالی آن در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha