چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 118238

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک با اعلام اینکه ۵۰ درصد جراحی‌های بینی به علت تنوع طلبی است، گفت: مشکلات تنفسی پیامد جراحی‌های غیراصولی بینی است.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص جراحی پلاستیک با اعلام اینکه ۵۰ درصد جراحی‌های بینی به علت تنوع طلبی است، گفت: مشکلات تنفسی پیامد جراحی‌های غیراصولی بینی است.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی، در گفت‌وگو با  فارس درباره علل عمل جراحی بینی تصریح کرد: از نظر علمی و پزشکی جراحی بینی عمدتاً در مواردی مانند بینی‌های نامناسب و بدشکل مانند بینی‌های کشیده در طول و عرض و استخوانی که با سایر اجزای صورت نامتناسب است مورد نیاز واقع می‌شود.

وی افزود: از دیگر موارد مورد نیاز می‌توان به خارج شدن بینی از محور طبیعی و وجود مشکلات تنفسی در فرد اشاره کرد که عمده مشکلات تنفسی همراه با یک انحراف واضح در تیغه بینی همراه است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک علت دیگر انجام جراحی زیبایی بینی را ناهنجاری‌های ناحیه سر و صورت مانند شکاف لب و موارد وابسته دانست که تلاش پزشکان متخصص برای بازگرداندن بینی به حالت طبیعی را می‌طلبد.

کلانتر هرمزی خاطرنشان کرد: چیزی که امروزه در بازار و میدان کار وجود دارد فراتر از حد نیاز و پزشکی و درمانی است و بیشتر یک تنوع طلبی و ظاهر زیبا طلبی است و مانند بسیاری چیز‌های دیگر که به شکل به روز نو شدن دربیاید چیزی در حدود 50 درصد عمل‌های بینی به این سمت حرکت کرده است.

وی افزود: این تنوع طلبی در حدی است که فردی با تناسب صورت خوب و اندازه قابل قبول بینی و نهایتاً قوزی در بالای بینی با دیدن چهره‌ای به نظر زیباتر تلاش می‌کند با این عمل بینی چهره خود را از شرایط فعلی به سطح بالاتری برساند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: با توجه به اینکه کشور ما از نظر پزشکی و جراحی به خصوص جراحی های زیبایی و بینی در رده‌های نخستین دنیا یعنی جزء5  تا 10 کشور برتر دنیا هستیم بنابراین میدان پاسخگویی به درخواست تغییر شکل بینی فراخ و باز است و می‌تواند به این نیاز پاسخ مناسب دهد.

کلانتر هرمزی افزود: در کتب رفرنس چیزی بین 10 تا 30 درصد درخواست عمل مجدد بینی ثبت شده است ولی در کشور ما در بین جراحانی که اصول کار به خوبی رعایت می‌کنند این مقدار کمتر از 5 درصد است که عللی همچون تبحر بالای جراحان و شمار زیاد درخواست کنندگان که تجربه پزشکان را بالاتر می‌برد ضمن اینکه سود و زیان عمل به بیمار گوشزد می‌شود که عوامل ذکر شده کاهش عمل مجدد بینی را در پی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر جراحان پلاستیک می‌توانند با بیمار خود ارتباط لازم را برقرار کنند و وی را بشناسند و بخش زیادی از آموزش‌ها شناخت روانی بیمار قبل از عمل است و اگر ببینیم کسی ثبات ندارد و به روانشناس معرفی می‌شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: اگر شخصی نیازی به عمل جراحی زیبایی بینی نداشته و انحراف بینی نداشته باشد و به طور غیر علمی بینی‌اش کوچک شود علاوه بر بدشکلی ظاهری دچار اختلالات تنفسی و خلق و خویی نیز شوند پس در این گونه موارد مردم باید از عمل جراحی احتراز کنند.

کلانتر هرمزی افزود: فردی که بینی خود را جراحی کند ممکن است تا 3 سال در صورت تماس درد احساس کند ولی معمولاً پس از 3 ماه دردی نخواهد داشت.

وی هشدار داد: اگر کسی مشکلات تنفسی شدید بینی یا پولیپ دارد و بینی کوچکی دارد نباید دست به جراحی زیبایی بینی بزند و باید تنها پولیپ را درمان کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha