دبیر انجمن داروسازان ایران درباره داروخانه‌های گیاهی گفت: جای عرضه داروهای گیاهی نیز در داروخانه است و به هیچ وجه اعتقادی به تفکیک داروخانه‌های گیاهی از داروخانه‌های فعلی نداریم.

سلامت نیوز: دبیر انجمن داروسازان ایران درباره داروخانه‌های گیاهی گفت: جای عرضه داروهای گیاهی نیز در داروخانه است و به هیچ وجه اعتقادی به تفکیک داروخانه‌های گیاهی از داروخانه‌های فعلی نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مهدی سجادی تبلیغات نصب شده بر شیشه عطاری‌ها را تبلیغاتی کاذب دانست و در این باره ادامه داد: لازم است در مورد مصرف صحیح این فرآورده‌ها فرهنگسازی شود و مردم باید آگاه شوند که جهت تجویز و تشخیص به سمت عطاری‌ها نروند. البته سازمان غذا و دارو در حال ساماندهی مقوله عطاری‌ها است.

وی با ابراز مخالفت با تاسیس داروخانه های گیاهی افزود: معتقدیم که جای عرضه داروهای گیاهی نیز در داروخانه است و به هیچ وجه اعتقادی به تفکیک داروخانه‌های گیاهی از داروخانه‌های فعلی نداریم؛ چراکه مشکل مردم عدم دسترسی به داروخانه نیست. در حال حاضر نیز بالغ بر 100 محصول طبیعی در تمام داروخانه‌ها از قفسه‌ای مشخص برخوردارند. بنابراین نیازی به تاسیس داروخانه‌های گیاهی نیست.

خیری عضو انجمن هیات مدیره انجمن داروسازان ایران نیز در پاسخ به سوالی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر ایجاد داروخانه‌های گیاهی، گفت: انجمن داروسازان ایران با ایجاد داروخانه‌های گیاهی مخالفت کرده است اما با ارایه داروهای گیاهی صد در صد موافق است.

وی در توضیح علت مخالفت با تاسیس داروخانه‌های گیاهی گفت: تعداد داروهای گیاهی به 250 قلم محدود می‌شود. بنابراین تاسیس داروخانه‌های گیاهی در جنب داروخانه‌های معمولی از نظر اقتصادی پاسخگو نخواهد بود. بنابراین داروخانه‌های مذکور ناگزیر به ارایه داروهای OTC و غیره خواهند بود. بنابراین ضرورتی برای ایجاد داروخانه مجزا جهت ارایه داروهای گیاهی نخواهد بود؛ چراکه این فرآورده‌ها اکنون هم در داروخانه‌ها ارایه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha