پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 118308

پزشکان در یک مطالعه جدید به روشی تازه برای کنترل باکتری‌های عامل شیوع مننژیت پی برده‌اند.

سلامت نیوز: پزشکان در یک مطالعه جدید به روشی تازه برای کنترل باکتری‌های عامل شیوع مننژیت پی برده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آزمایش روی دو واکسن جدید را که از طریق کاهش باکتری‌های عامل مننژیت از شیوع این بیماری می‌کاهند،‌ آغاز کردند.

متخصصان دو واکسن MenACWY-CRM‌ و 4CMenB را روی تعدادی داوطلب 18 تا 24 ساله آزمایش کردند. طبق مشاهدات آنان واکسن MenACWY-CRM تا 39 درصد و واکسن 4CMenB نیز 20 تا 30 درصد از میزان باکتری‌های عامل مننژیت موجود در بینی و گلوی افراد می‌کاهد.

دکتر «رابرت راید» از دانشگاه سوتامپتون انگلیس و متخصص ارشد این مطالعه گفت: یافته‌های اخیر می‌تواند شیوه تولید واکسن‌های جدید برای کنترل این بیماری را در آینده تغییر دهد.

به گفته دکتر راید، شیوه استاندارد برای کنترل این بیماری واکسینه کردن با هدف تولید سطح بالایی از آنتی‌بادی‌ها در خون به منظور حفظ آن در برابر بیماری‌ها است اما می‌دانیم که این آنتی‌بادی‌ها می تواند در ظرف چند ماه ناپدید شوند.

این پزشک افزود: در این مطالعه آمده است که این دو واکسن بر وضعیت گلو تاثیر می‌گذارد و توجیه می‌کند که به چه علت این واکسن می‌تواند بر تعداد باکتری‌ها موثر باشد.

به گزارش هلث دی نیوز، مننژیت شامل بروز عفونت در غشاء احاطه‌کننده مغز و نخاع است. باکتری‌های عامل مننژیت شایع و رایج هستند اما بدون آنکه ضرری داشته باشند در بینی و گلوی 10 درصد از افراد وجود دارند. این باکتری‌ها می‌توانند از طریق تماس نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل شوند. خطر ابتلا به مننژیت در تمام افراد وجود دارد اما با این حال نوزادان و کودکان بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha