پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 118312

محققان از افراط در ورزش در برخی جوانان ابراز نگرانی می کنند.

بیش از دو ساعت در روز ورزش نکنید

سلامت نیوز: محققان از افراط در ورزش در برخی جوانان ابراز نگرانی می کنند.

به گزارش روزنامه خراسان از سایت «MSN» این واکنش محققان تا اندازه ای به علت تاثیر عکس ورزش بر تناسب اندام و سلامت جوانان است. اگرچه تبلیغات زیاد باعث گرایش جوانان و نوجوانان به ورزش می شود اما از طرفی نیز می تواند به افراط در ورزش منجر شود.

مشکل موقعی به وجود می آید که اصل تبلیغ برای ورزش کردن از روال عادی خود خارج می شود و افراد برای داشتن اندام مناسب و از ترس این که چاق شوند به ورزش های سنگین و زیاد رو می آورند. نتایج بررسی ها که در سال ۲۰۱۲ انجام گرفت نشان می دهد بیش از ۴۰ درصد پسران، برای افزایش حجم عضله، هفته ای چند روز به ورزش می پردازند. تقریبا ۴۰۰ درصد آن ها از مکمل های پروتئین و ۶ درصد از استروئید استفاده می کنند.

به گفته محققان، استروئید می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد موادی مانند پودر پروتئین وی و کراتین که مکمل های طبیعی به حساب می آید هم در صورت مصرف می تواند برای بدن مشکل ساز شود.یکی از پیامدهای ورزش زیاد وارد آمدن فشار بر کلیه هاست. به طور عموم وزنه برداری تا زمان بلوغ و تکامل رشد بافت ها توصیه نمی شود. به جای وزنه برداری بهتر است به نرمش ها و ورزش هایی مانند شنا و اسکواش پرداخت. آسیب دیدگی در قسمت تحتانی کمر در نوجوانان که در ورزش کردن افراط می کنند امری شایع است و آن ها را در آینده در معرض خطر قرار می دهد.

بررسی های اخیر نشان می دهد، آسیب دیدگی های مکرر و ادامه فعالیت ورزشی در ۷۰ درصد دختران و پسرانی که نسبت به سن خود زمان زیادی را به ورزش می پردازند شایع است. فعالیت بیش از حد می تواند به سیستم ایمنی بدن نیز آسیب برساند. نتایج بررسی دیگری روی بیش از هزار داوطلب ۱۶ تا ۲۰ ساله نشان داد هر چه نوجوانان بیشتر ورزش کنند خوشحال ترند اما به محض رسیدن ساعت ورزش به روزی بیش از ۲ ساعت، آن ها دچار اضطراب، استرس یا افسردگی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha