تحقیقات انجام شده نشان می دهد که ضد عفونی بیش از حد و یا آلودگی زیاد در محیط زندگی کودکان هر دو موجب بیماری آنها می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ام.بی.سی نیوز، بررسیهای گسترده توسط محققان انگلیسی نشان می دهد بر خلاف تصور عمومی کودکانی که در محیطهای بسیار ضد عفونی و به دور از هر گونه میکروب زندگی می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند.

علت این امر نیز این است که سیستم ایمنی و دفاعی کودکان بسیار حساس است و چنانچه هیچ آلودگی در محیط نباشد و یا به مقدار زیاد از مواد شیمیایی ضد عفونی کننده در محیط استفاده شود بدنشان آمادگی مقابله با عوامل خارجی را نداشته و با کمترین عامل واکنش نشان داده و احتمال ابتلا به بیماری در آنها افزایش می یابد.

از طرفی چنانچه کودکان در محیطهای آلوده  با کمترین امکانات بهداشتی نیز زندگی کنند از آنجا که مرتب در معرض ابتلا به انواع آلودگی و عفونت قرار دارند سیستم دفاعی و ایمنی بدنشان ضعیف شده و احتمال بروز بیماری در آنان افزایش می یابد .

کارشناسان عقیده دارند ابتلا به بیماریها به ویژه در سنین کودکی ناشی از ضعف سیستم دفاعی و ایمنی بدن است و بررسیها نشان داده  در هر دو وضعیت  بیشترین احتمال آسیب وجود دارد به همین دلیل بهتر است کودکان در محیط و شرایط معمولی رشد کنند و نظافت محیط به حد اعتدال رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha