جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 118349

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، رتبه اول مرگ و میر در جهان را مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی دانست و گفت: سن ابتلا به بیماریهای قلبی در مردان از 40 سالگی و در زنان از 50 سالگی است.

سلامت نیوز : دکتر مسعود قاسمی در نشست خبری شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق که قرار است از 25 تا 28 شهریور ماه جاری در مرکز همایشهای رازی برگزار شود، گفت: افزایش آمار بیماران قلبی، تنها به دلیل شیوع این بیماریها نیست بلکه با توجه به پیشرفتهایی که در زمینه تشخیص بیماریهای قلبی و عروقی در دنیا و ایران شاهد هستیم، امکان شناسایی بیشتر این بیماران در دو دهه اخیر به وجود آمده است.

رئیس شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق با اعلام اینکه سن ابتلا به بیماریهای قلبی پایین آمده است، عوارض بروز این بیماریها در سنین جوانی را خطرناک تر از میانسالی و سنین بالا دانست و افزود: بیماریهای قلبی و عروقی، بیماریهای چند عاملی هستند. بطوریکه عارضه اکتسابی در عروق قلب، یکی از عوامل شروع کننده سن بیماری است.

قاسمی افزود: هرچه سن جوانتر باشد، احتمال حادثه قلبی کمتر است اما شدت آن بیشتر می‌شود، بنابراین جوان‌ها از نظر آماری کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.

قاسمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد در صورت افزایش سن عوامل زیادی در ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی دخیل می‌شوند با افزایش سن، فرد باید بیشتر به فکر سلامتی خود باشد؛ علت ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد جوان بیشتر اجتماعی است زیرا آنها و حتی کادر پزشکی توقع کمتری برای بروز حادثه قلبی در جوانها دارند، متاسفانه گاهی افراد دیر مراجعه می‌کنند و هر قدر زودتر مراجعه کنند، نتیجه بهتری خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این موارد فرد برای اطمینان از سلامتی خود تند می‌دود و علاوه بر اینکه زمان را از دست می‌دهد، به عضله قلب او نیز آسیب وارد می‌شود؛ شیوع بیماریهای قلبی و عروقی در بین جوان‌ها و افزایش امکانات تشخیصی نشان می‌دهد که آمار ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در افراد زیر 40 سال رو به افزایش است.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در ادامه به تشریح جزئیات شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق پرداخت و گفت: در این کنگره، آخرین دستاوردهای پزشکی اثبات شده، به جامعه پزشکی جهانی ارائه می‌شود مثلا در مورد فشار و چربی خون که ناشی از مطالعات گسترده مراکز پزشکی بزرگ دنیاست، اطلاعاتی به شرکت‌‌کنندگان داده خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: کشور ایران تنها گیرنده این روشهای راهنما نیست، بلکه در ایفای آن نقش مؤثری دارد.

وی گفت: در این کنگره سیستم پاسخ الکترونیکال داریم و بیمار معرفی می‌شود تا حضار روش‌های تشخیصی و درمانی مطرح شده را با ریموت انتخاب کنند؛ در همان لحظه انتخاب‌ها توسط رایانه ثبت و آمار کلی ارائه می‌شود که این روش از بعد آموزشی و عملی مؤثر است. همچنین گزارش عملیات زنده از کارهای مهم پزشکی خواهیم داشت. امسال دو بیمار که به طور داوطلبانه در این کنگره شرکت می‌کنند را خواهیم داشت و تعبیه دریچه شریان ریوی را در مورد آنها انجام خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha