جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 118355

نبود بانک اطلاعاتی زنان در کشور خلاء بزرگی است و زمانی که در مرحله معرفی بانوان برای تصدی پست‌های کلیدی هستیم با مشکل مواجه هستیم که در راستای حل این مشکل پورتال جامعه زنان را راه‌اندازی می‌کنیم که در هفته دولت این پورتال رونمایی خواهد شد.

تشکیل ستاد ساماندهی امور زنان سرپرست خانوار

سلامت نیوز :  شهیندخت مولاوردی درجلسه کارگروه بانوان و خانواده استان اردبیل، تصریح کرد: نبود بانک اطلاعاتی زنان در کشور خلاء بزرگی است و زمانی که در مرحله معرفی بانوان برای تصدی پست‌های کلیدی هستیم با مشکل مواجه هستیم که در راستای حل این مشکل پورتال جامعه زنان را راه‌اندازی می‌کنیم که در هفته دولت این پورتال رونمایی خواهد شد.
وی افزود: در پورتال یاد شده مشخصات زنان در زمینه‌های مختلف ارائه خواهد شد. وضعیت زنان در شاخص‌های مختلف در پورتال قرار داده می‌شود و همچنین امکان ارتباط بانوان با رئیس جمهور و معاون امور خانواده و بانوان برقرار خواهد شد.
مولاوردی از تشکیل ستاد ساماندهی امور زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: این ستاد با هدف یکپارچه سازی زنان سرپرست راه‌اندازی شده که به صورت پایلوت در شهر ری در حال اجراست و اگر طرح موفق باشد در کل کشور اجرایی خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اشتغال جوانان تصریح کرد:‌ اشتغال پایدار در شورای عالی اشتغال تصویب شده و بسته اجرایی اشتغال پایدار نیز در حال تدوین است که ما نیز در زمینه بانوان در تلاش هستیم که این بسته را به تصویب رسانده و به مرحله اجرا درآوریم تا بسیاری از مشکلات اشتغال بانوان مرتفع شود.
وی ادامه داد:‌ همچنین قانون خدمات مدیریت کشوری در حال بررسی است و در این قانون استخدام رسمی نخواهیم داشت و استخدامها به صورت کوتاه مدت یکساله و بلند مدت هفت ساله مطرح خواهد شد و هدف از این طرح توسعه خود اشتغالی و توسعه صنایع خرد و کوچک است. همچنین سیاست ما این است که زمینه لازم را برای اشتغال فراهم کنیم و مشکل حذف بانوان را از بازار کار نداشته باشیم که هدف ما توازن بین کار و زندگی است و این مسئله از دغدغه‌های مهم دولت نیز هست.
مولاوردی ادامه داد: در زمینه مرخصی زایمان دستگاه‌های تحت پوشش خدمات درمان مشمول این قاعده هستند. بنابراین در خصوص مشمولین خدمات تأمین اجتماعی نیز پیگیر قضیه هستیم که بتوانند از مرخصی 9ماه کامل استفاده کنند که هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.
معاون رئیس جمهور در امور خانواده و بانوان گفت: در حال ارائه لوایح در خصوص قوانین و مقررات کار در امور خانواده و زنان هستیم که تنظیم این لایحه در مرحله نهایی است.
وی گفت: بحث لایحه تبصره ماده 20 حمایت از کودکان بی سرپرست با همکاری بهزیستی و دادگستری در حال پیگیری است و با تنظیم لایحه پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: بسته اجرایی و پیشنهادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود تقدیم مجلس شده است که امیدواریم زمینه عملیاتی شدن را پیدا کند.
وی گفت: معاونت امور بانوان و خانواده شش اولویت مهم را از قبیل خانواده سالم و ساماندهی امور زنان سرپرست را در اولویت کاری خود قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha