رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری سلامت از ارسال گزارش وضعیت پارازیت‌ها به شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت: در حال پیگیری هستیم تا دستگاه‌های سنجش امواج به زودی نصب شوند.

گزارش وضعیت پارازیت‌ها به شورای عالی امنیت ملی ارسال شد/ اطلاعات محرمانه است !

سلامت نیوز : علیرضا دلاوری در رابطه با آخرین وضعیت ارزیابی امواج مغناطیسی و پارازیت در کشور گفت: اکنون نمی‌توانیم به طور صریح در مورد این موضوع صحبت کنیم چون برخی از مسائل آن محرمانه است.
وی افزود: اما طبق بررسی‌های انجام شده، گزارش کمیته‌ای که برای بررسی اثرات پارازیت ایجاد شده به شورای عالی امنیت ملی ارسال شده است.
دلاوری گفت: قرار است در شورای عالی امنیت ملی جلساتی با محور اصلی موضوع پارازیت برگزار شود.
رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری سلامت در رابطه با نصب دستگاه برای سنجش این امواج گفت: در حال پیگیری هستیم که این دستگاه‌ها به زودی نصب شوند و نقاط حساس نیز در حال شناسایی است.
به گزارش فارس، در اردیبهشت ماه امسال بود که حسن هاشمی وزیر بهداشت به فارس گفته بود کارگروهی برای بررسی امواج و پارازیت‌ها در کشور تشکیل شده و شخص رئیس جمهوری پیگیر این موضوع است اما اختلاف نظری برای میزان این امواج و اندازه‌گیری پارازیت در نقاط مختلف وجود دارد.
وی گفته بود: پارازیت‌ها در همه کشورها وجود دارند اما در مورد اینکه چه مقدار از پارازیت‌ها مضر است، استاندارد بین‌المللی برایش تعریف شده است و باید طبق آن اندازه‌گیری انجام شود.طبق این اندازه‌گیری که درحال انجام است، مشخص می‌شود که میزان پارازیت در کشور بیش از استانداردها بوده یا کمتر از آن است.
همچنین وزیر بهداشت تاکید کرده بود: در حال حاضر دستگاه اندازه‌گیری پارازیت‌ها در کشور وجود دارد و به غیر از وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات، سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست، گروه‌هایی که در این موضوع دخالتی ندارند به عنوان دستگاه‌های بی‌طرف، میزان پارازیت‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند. اما اختلاف نظری که وجود دارد بر روی میزان اندازه‌گیری دقیق پارازیت‌ها است، در غیر این صورت کار به خوبی پیش می‌رود و حتی شخص رئیس جمهوری پیگیر این موضوع است و بارها در این رابطه با مسئولان امر صحبت کرده است و مطمئن باشید از آن بخشی از پارازیت‌ها که به سلامت مردم آسیب می‌رساند حتماً پیشگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha