شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 118398

یک متخصص زنان و زایمان، واریکوسل را شایع‌ترین علت ناباروری در مردان دانست.

شایع‌ترین علت ناباروری در زنان و مردان

سلامت نیوز: یک متخصص زنان و زایمان، واریکوسل را شایع‌ترین علت ناباروری در مردان دانست.

دکتر زهرا طاولی در گفتوگو با ایسنا، در توضیح علل افزایش بروز ناباروری، گفت: افزایش سن ازدواج، وسایل جلوگیری از بارداری، عفونت و چسبندگی‌های لگنی عوارضی بر بدن زنان گذاشته که منجر به ناباروری شده است.

وی با بیان اینکه چنانچه فردی به هر دلیلی شرایط و توانایی اقدام به بارداری را ندارد، بهتر است از روشهای تقویمی و طبیعی پیشگیری از بارداری استفاده کرده و از پیشگیریهای طولانی مدت اجتناب کند، گفت: زنانی که نمی‌خواهند درسالهای اول ازدواج‌شان فرزند داشته باشند باید از نظر ذخیره تخمدانی و بررسی آناتومیکی مناسب برای بارداری، تحت نظرپزشک باشند.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: حتی آقایان نیز باید از نظر سلامت جنسی و باروری مورد ارزیابی قرار گیرند.

این عضو هیات علمی پردیس بینالملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه زوجین باید با نظر پزشک یکی از روشهای مناسب بارداری را انتخاب کنند، تصریح کرد: ممکن است زنان در بدو ازدواج در معرض یائسگی زودرس باشند و بدون اطلاع از این مساله اقدام به جلوگیری طولانی مدت از بارداری کنند و این امر باعث می‌شود تنها راه باروری فرد استفاده از تخمک اهدایی باشد.

طاولی اضافه کرد: از جمله بیماریهایی که در بین بانوان رایج بوده و منجر به ناباروری در بین آن‌ها می‌شود ضعیف بودن تخمدان‌ها یا اختلالات هورمونی است که با اختلال تخمک زدایی بروز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha