شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

بر اساس اعلام سازمان آتش نشانی ساعات اولیه بامداد امروز قریب به 100 آتش نشان تهرانی درگیر اطفای حریق گسترده در انباری در خیابان فردوسی بودند.

سلامت نیوز: بر اساس اعلام سازمان آتش نشانی ساعات اولیه بامداد امروز قریب به 100 آتش نشان تهرانی درگیر اطفای حریق گسترده در انباری در خیابان فردوسی بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت 1:27 بامداد امروز شنبه اول شهریور ماه یک مورد حادثه حریق گسترده در حوالی خیابان فردوسی به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن با توجه به نوع و شدت حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانان هشت ایستگاه شامل 5 ایستگاه حریق، دو گروه نجات و یک گروه هزمت را به محل حادثه واقع در خیابان فردوسی کوچه باربد اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه افزود: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه به مساحت حدود هزار متر مربع بود که از آن به عنوان انبار نگهداری لوازم برقی و بهداشتی استفاده می‌شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این انبار کاملا شعله ور بوده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن مجاور این ساختمان بود، گفت: در قسمت زیر شیروانی این ساختمان نیز تعداد زیادی از اجناس انبار شده بود که این قسمت نیز کاملا شعله ور بود و با توجه به بافت قدیمی ساختمان عملیات آتش نشانان با سختی‌هایی روبرو بود.

وی درباره جزئیات عملکرد آتش نشانان برای اطفای این حریق خاطرنشان کرد: آتش نشانان از چند جهت عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کرده و یک گروه نیز مسئول امدادرسانی به مصدومان احتمالی شد که خوشبختانه با توجه به ساعت وقوع حادثه و تعطیلی بازار مورد مصدومی و فوتی در این حادثه وجود نداشت.

ملکی با بیان اینکه آتش نشانان پس از گذشت بیش از دو ساعت آتش را تحت کنترل خود درآورده و برای مهار کامل آن تلاش کردند، گفت: در حال حاضر شعله‌های آتش به طور کامل در این انبار اطفا شده و تعدادی از آتش نشانان همچنان مشغول عملیات لکه گیری و ایمن سازی هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بررسی برای یافتن علت این حادثه پس از اتمام کار آتش نشانان آغاز و اعلام خواهد شد، گفت: خسارت وارده به این انبار بسیار بالا بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha