عضو شورای عالی نظام پرستاری و دبیرکل خانه پرستار گفت: قرار است قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از 7 سال معطلی به صورت پایلوت اجرا شود.

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری و دبیرکل خانه پرستار گفت: قرار است قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از 7 سال معطلی به صورت پایلوت اجرا شود.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، با اشاره به جلسه آخرین شورای نظام پرستاری و وزیر بهداشت اظهار داشت: در این جلسه پنج نفر به نمایندگی مابقی اعضا صحبت کردند و انتقاداتی را در حوزه پرستاری با وزیر بهداشت مطرح شد.
دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: با حضور وزیر بهداشت به مصائب پرستاری پرداختیم و مهم ترین دغدغه ما که کمبود نیروی پرستاری، نارضایتی پرستاران در برخورد با آن ها و عدم اجرای قوانین این بخش بود، مباحثی ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: درخواست کردیم که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت پایلوت اجرا شود البته معتقدیم که این قانون نیاز به اجرای پایلوت ندارد اما همین که پس از 7 سال شروع شود برای ما خیلی خوب است چرا که در دولت های قبلی تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا نشد.
شریفی مقدم افزود: در حال حاضر اطلاع دقیقی از اینکه چه میزان اعتبار برای اجرای این قانون نیاز است، نداریم و بهتر است این قانون ابتدا در چند بیمارستان و چند استان به صورت پایلوت اجرا و سپس در صورت موفقیت اجرای آن، در سایر استان ها نیز اجرا شود.
عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به حل مشکل کمبود پرستار نیز گفت: ببینید کمبود پرستار چیزی نیست که یک شبه حل شود مخصوصا در شهر تهران باید مورد بررسی قرار بگیرد و کمبود نیرو در بیمارستان دانشگاه های علوم پزشکی سنجیده و علت ها مشخص شود تا کارهای زیرساختی نیز انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha