دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11843

پژوهشگران بر اساس یافته های جدید خود اعلام كردند: كسانی كه افراد چاق مبتلا به دیابت، در طول زندگی خود بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.

به گزارش شبكه خبر به نقل از رویترز، پژوهشگران با بررسی 3400مرد و زن آمریكایی دریافتند زنانی كه چاق و دیابتی هستند، 80  درصد بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.

پژوهشگران در بررسی خود دریافتند این آمار در مردان مبتلا به چاقی و دیابت، حدود نود درصد بیش از افراد طبیعی است.

دیابت انواع گوناگون دارد كه شایع ترین آن، نوع اول و نوع دوم است و نوع اول این بیماری بیشتر در قشر جوان بروز می كند. مبتلا یان به نوع اول دیابت باید برای كنترل بیماری خود در كنار رژیم غذایی و ورزش، روزانه یك یا چند نوبت نیز انسولین تزریق كنند.

دیابت نوع دوم نیز كه با ورزش، رژیم غذایی صحیح، كم كردن وزن و استفاده از داروهای خوراكی پایین آورنده قند خون، كنترل می شود، در مواردی نیز نیاز به دریافت انسولین توسط بیمار حاصل می شود.

در بیماری دیابت به علت تغییرات به وجود آمده در مقدار هورمون انسولین یا گیرنده های هورمونی، قند قادر به ورود به سلول نمی شود و سلول های بدن در حالیكه در دریایی از انرژی قرار دارند، از این منبع محروم می شوند.

منابع و اطلاعات موجود در زمینه بیماری قند، گویای این واقعیت است كه عیار بالای قند خون سبب ابتلا به این بیماری و در نهایت آسیب دیدگی چشم ها، كلیه ها اعصاب و قلب در درازمدت می شود.

پزشكان متخصص كم كردن وزن، ورزش و رعایت برنامه غذایی مناسب را بهترین راه مقابله و كنترل این بیماری می دانند و معتقدند شكست اغلب بیماران در كنترل مرض قند، ناشی از پیروی از رژیم غذایی نادرست است.

به پیشنهاد آنان، بیماران دیابتی بهتر است از نان و آرد سبوسدار استفاده و برای پیشگیری از بالا رفتن فشار خون، از خوردن نان شور خودداری كنند.

كسانی كه مبتلا به دیابت هستند، در صورتی كه دچار عفونت یا بیماری شوند یا اگر اضطراب داشته باشند، ممكن است با وجود داشتن برنامه كنترل دیابت، قند خونشان افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha