مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت های نفتی در استان خوزستان در حال افرایش است.

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت های نفتی در استان خوزستان در حال افرایش است.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین مشکل زیست محیطی در خوزستان بحث مساله های نفتی و آلودگی های ناشی از آن است که گاز همراه نفت سوخته می شود و این مساله موجب افزایش آلاینده ها می شود.
مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با اشاره به اجرای طرح جمع آوری گازهای همراه با نفت در پروژه های نفتی استان خوزستان گفت: این طرح از جمله تعهدات وزارت نفت است که باید اجرا شود و سعی می شود جیوه از فرآیند فعالیت های شرکت پتروشیمی بندر امام (ره) حذف شود.

وی ادامه داد: تلاش های زیادی شده تا این آلودگی های نفتی جمع آوری شود البته مقادیر زیادی از آن مانده است که اگر این قضیه در طرح وزارت نفت گنجانده شود به مدت سه سال طول می کشد تا این آلودگی از استان پاک شود.
لاهیجان ‌زاده با تأکید بر اینکه قوانین و مقررات متعددی در خصوص جلوگیری از آلودگی‌های نفتی وجود دارد، یادآور شد: می‌ توان با ارتباطات دو طرفه و تعامل بیشتر از این قوانین برای کاهش آسیب‌ های زیست محیطی بهره مند شد.
وی در پایان با یادآوری این نکته که 70 درصد منابع آلاینده اهواز ناشی از فعالیت های صنایع است، گفت: بیش از 60 درصد از آلودگی هوای این منطقه ناشی از فعالیت های صنعت نفت است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha