عضو هیات رئیسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی موضوع ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خبر داد و گفت: باید با اعمال بسته های حمایتی و بدون اعمال زور پزشکان را تشویق به ارایه خدمات در مناطق محروم کنیم.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی موضوع ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خبر داد و گفت: باید با اعمال بسته های حمایتی و بدون اعمال زور پزشکان را تشویق به ارایه خدمات در مناطق محروم کنیم.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، با اشاره به بررسی موضوع ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که با هماهنگی وزارت بهداشت قرار است انجام شود نیازسنجی دانشگاه های علوم پزشکی در مناطق محروم است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: قرار شد تا دانشگاه ‌های علوم پزشكی مناطق محروم با نیازسنجی نسبت به رشته‌ های تخصصی دانشجو بپذیرند ضمن اینکه قرار شد دانشجویان تا سه برابر مدت تحصیلی یعنی 12 سال در این مناطق خدمت کنند.
وی با بیان اینکه طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت است که به مدت 10 سال ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: در حال حاضر كشور در توزیع و نگهداشت پزشک عمومی و متخصص در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم با مشکل روبروست به طوری که می بینیم 50 درصد پزشکان متخصص در مرکز شهرها و شهرهای بزرگ حضور دارند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه باید برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم مشوق هایی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشوق هایی که در این زمینه وجود دارد مباحث مالی و دستمزد پزشکان است که باید چند برابر شود در صورتی که هم اکنون پزشکان در برخی مناطق با معوقات 7 ماهه حقوق خود روبرو هستند.
خضری تأکید کرد: باید با اعمال بسته های حمایتی و بدون اعمال زور پزشکان را تشویق به ارایه خدمات در مناطق محروم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha