دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11845

در آگهی‌های تبلیغاتی گفته می‌شود که نوشابه رد بول، انرژی زا بوده و به شخص این احساس را می‌دهد که بال درآورده است ولی متخصصان هشدار می‌دهند كه این نوشابه انرژی زا، دارای عوارض جانبی است.

 یک گروه پزشکی در استرالیا تاثیر این نوشابه بر 30 نوجوان را بررسی کرده است.این پژوهشگران متوجه شدند که یک ساعت پس از نوشیدن رد بول، خون مصرف کنندگان این نوشابه چسبناک شده است. این حالتی است که معمولا قبل از حمله قلبی برای شخص پیش می‌آید.

این پژوهشگران می گویند؛ چنانچه شخص دچار استرس یا فشار خون بالا باشد نوشیدن رد بول، می‌تواند مهلک باشد.

گفته می شود که مصرف این نوشابه به تمرکز فکری کمک می کند و واکنش شخص سریع‌تر می شود. به همین دلیل است که می‌گویند بهتر است ورزشکاران قبل از شرکت در مسابقه، رد بول بنوشند.

این اولین بار نیست که مساله تاثیر بد این نوشابه در سلامت شخص مطرح می شود.

در حال حاضر فروش این نوشابه در چند کشور از جمله نروژ، دانمارک و اروگوئه ممنوع اعلام شده است ولی مالکان کارخانجات نوشابه سازی رد بول می‌گویند مقدار کافئین موجود در هر قوطی این نوشابه درست به همان اندازه ای است که در یک فنجان قهوه معمولی دیده می‌شود.

به گزارش بی بی سی، آنها می گویند در سال گذشته سه و نیم میلیارد قوطی از این نوشابه در 143 کشور جهان به فروش رفته است و این خود نشانه این است که مقامات بهداشتی معتقدند مصرف آن بی خطر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha