معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تنظیم آیین‌نامه مشترک با وزارت نیرو برای برخورد با منابع آلاینده آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی خبر داد.

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تنظیم آیین‌نامه مشترک با وزارت نیرو برای برخورد با منابع آلاینده آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی خبر داد.

دکتر معصومه ابتکار در گفت‌وگو با سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در رابطه با نظارت و کنترل بر آب شرب شهری گفت: مسئولیت کنترل آب شرب تهران بر عهده وزارت بهداشت است ولی در زمانی که این موضوع در شورا بررسی شد اطلاعاتی که به دست آوردیم این بود که آب شرب تهران بدون هیچگونه آلودگی میکروبی است و تقریبا از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و استانداردهای وزارت نیرو و وزارت بهداشت نیز این موضوع را تایید می‌کند البته سازمان محیط زیست نیز در این موضوع مسئولیت نظارت کلان دارد.

وی بااشاره به جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی به عنوان یکی از مواد قانونی برنامه پنجم توسعه که در دستورکار قرار گرفته است، افزود: سازمان گزارش مفصلی در شورای عالی محیط زیست در این خصوص ارائه داده و در حال حاضر نیز پیگیری‌های جدی انجام می‌شود.

وی افزود: آیین نامه مشترکی با وزارت نیرو تنظیم خواهیم کرد و جرایم مربوط به آلودگی آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی را در آن پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: در حال حاضر نیز ادارات کل استان‌ها با مسببان آلودگی آب‌های زیر زمینی و آبهای سطحی برخورد می‌شود اما این آیین نامه تاثیرات بیشتری در راستای مبارزه با آلاینده‌ها و منابع آلودگی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha