به گفته وزیر بهداشت، هیچ دولتی در حوزه سلامت بدون پیشگیری موفق به انجام وظایف نخواهد بود.

سلامت بدون پیشگیری موفق نمی‌شود

سلامت نیوز: به گفته وزیر بهداشت، هیچ دولتی در حوزه سلامت بدون پیشگیری موفق به انجام وظایف نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ضمن تبریک روز پزشک ادامه داد: پیشگیری هم میسر نخواهد بود مگر با خودمراقبتی و ارائه آموزش‌هایی که در این زمینه به مردم کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی در حوزه فرهنگ می‌تواند پیوست سلامت داشته باشد، افزود: امیدواریم همه ارگان‌ها و نهادها به سلامت مردم توجه کنند؛ زیرا با اعلام یک خبر یا نمایش یک تصویر می‌توانیم به سلامت روح و روان و جسم جامعه کمک کنیم یا برعکس آسیب برسانیم.

هاشمی با بیان اینکه توجه به موضوع روغن یکی از مواردی است که در امر پیشگیری مورد توجه است، اظهار کرد: هفته گذشته خبری مبنی بر این مطرح شد که پیش از 35 درصد مرگ و میرها در کشور به دلیل بیماری‌های قلبی و مصرف روغن است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه توجه مردم نسبت به امر سلامت با دو - سه دهه گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: همانطور که مردم توقع دارند مسئولان مشکلات آنها را ببینند و در جهت رفع مشکلات آنها گام بردارند، ضمن اینکه باید خودشان هم به مشکلات و سلامتی خود و خانواده توجه نشان دهند.

هاشمی با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: دانشجویان هم بخشی از دولت هستند. به خصوص این دولت که یک دولت سلامت‌محور است. آقای دکتر روحانی نیز بیش از دیگر روسای جمهور کشور، به موضوع سلامت توجه و کمک کرده‌اند. زیرا هزینه‌های کمرشکن بهداشتی و درمانی جزوی از مشکلات مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha