شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴

تعداد کشته‌شدگان توفان خوزستان به پنج‌نفر رسید. این در حالی است که گفته می‌شود احتمال دارد توفان تا فردا در بخش‌هایی از این استان ادامه داشته باشد.

سلامت نیوز: تعداد کشته‌شدگان توفان خوزستان به پنج‌نفر رسید. این در حالی است که گفته می‌شود احتمال دارد توفان تا فردا در بخش‌هایی از این استان ادامه داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق،این توفان با سرعت 90‌کیلومتر در ساعت شامگاه سه‌شنبه بخش‌هایی از استان خوزستان از جمله شوش، دزفول، اندیمشک، باغملک و ایذه را درنوردید. ابتدا اعلام شد در پی توفان یک‌نفر در اندیمشک و یک‌نفر در دزفول جان‌باخته و چهار‌نفر نیز زخمی شده‌اند اما روز پنجشنبه تعداد تلفات به پنج‌نفر رسید. دو‌نفر در دزفول و یک‌نفر در باغملک قربانیان تازه تندباد بودند که بر اثر ریزش دیوار، شکستن درختان و سقوط از ارتفاع جان باختند. هاشم بالدی مدیرکل دفترمدیریت بحران استانداری خوزستان با تایید مرگ پنج‌نفر، خسارات ناشی از تندباد شدید سه‌شنبه‌شب به تاسیسات عمومی و زیربنایی مناطق شمالی و شمال‌شرق خوزستان را 217میلیاردریال عنوان کرد. وی به ایرنا گفت: «بیشتر این خسارات به شبکه‌های برق، درختان و فضای سبز، ایستگاه‌های اتوبوس و برخی تاسیسات عمومی شهرهای دزفول، اندیمشک، باغملک و ایذه وارد شده است.»وی گفت: «دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری با کمک مردم در حال بهبود وضعیت عمومی این شهرها و پاکسازی خیابان‌ها هستند.»
او همچنین خاطرنشان کرد: «40‌نفر نیز در این حادثه در مناطق شمالی و شرق استان زخمی شدند که حال آنها رضایت‌بخش است و بیشتر مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.»در همین حال حمیدرضا گودرزی فرماندار اندیمشک از احتمال وقوع توفان مجدد تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: «سامانه پیش‌بینی هوا تا روز یکشنبه شرایط ناپایدار به ویژه در ارتفاعات را برای این شهرستان پیش‌بینی کرده است.» وی افزود: «به مردم توصیه می‌کنیم در مواقع توفان با توجه به پایین‌آمدن دید تا کمتر از 50متر، در خانه‌های خود بمانند و چنانچه در شرایط اضطراری نیاز به خروج از منزل دارند حتما با چراغ روشن و سرعت مطمئنه حرکت کنند.»فرماندار اندیمشک تصریح کرد: مردم طی این چندروز برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی از گذاشتن اشیای سبک یا حتی نیمه‌سنگین روی پشت‌بام یا پنجره‌ها خودداری کنند و در صورت نیاز آنها را محکم ببندند. همچنین مردم باید در صورت وقوع توفان خود را در جای امنی قرار دهند تا از برخورد با اجسام معلق در هوا جلوگیری کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha