وزیر بهداشت تاکید کرد: همراهی رسانه ملی در ارتقاء سلامت منجر به صرفه جویی بخش مهمی از هزینه های مادی حوزه سلامت می شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت تاکید کرد: همراهی رسانه ملی در ارتقاء سلامت منجر به صرفه جویی بخش مهمی از هزینه های مادی حوزه سلامت می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی روز شنبه در مراسم روز پزشک که با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از پزشکان رسانه ملی در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امیدواریم دولت یازدهم بتواند به قولهایی که قبل از انتخابات به مردم داده، با دعای خیر مردم جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: به جامعه پزشکی روز پزشک را تبریک می گویم و امیدارم بتوانیم به قسم پزشکی که کانون آن توجه به مردم است، عمل کنیم و این مهمترین سرمایه ما در حیات کاری و اجتماعی که خداوند بر ما مقدر کرده، است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه یکی از بهترین توفیقاتی که نصیب هر انسانی می تواند شود، خدمت به مردم است، افزود: رسانه آنقدر ظرفیت دارد که پزشکان عمومی حاضرند علی رغم تحمل مشقت های فراوان دوران تحصیل، بعد از فارغ التحصیلی جذب آن شوند و این به نفع حوزه سلامت و پزشکی است.

به گفته هاشمی، خوشبختانه علم پزشکی در کشور پیشرفت فراوانی کرده است و در رشته های مختلف توانمندی های زیادی داریم که البته بخشی از آنها مغفول مانده است.

اعتماد مردم به جامعه پزشکی محترم است و نباید خدشه دار شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه رسانه می تواند حوزه های مغفول را به مردم معرفی کند تا باعث آرامش خاطر و اطمینان آنها شود، گفت: اعتماد مردم به پزشک سنگ اول درمان است وگرنه اهداف ما در حوزه پزشکی پیش نمی رود.

وی با اشاره به آخرین نشست مسئولان سازمان نظام پزشکی با رهبر معظم انقلاب، افزود: ایشان تاکید کردند که اعتماد مردم به جامعه پزشکی محترم است و نباید خدشه دار شود.

رسانه قویترین نهادی است که می تواند مردم را در امر خودمراقبتی هدایت کند

به گفته هاشمی، در هر صنف و قشری مشکلاتی وجود دارد که باید به تدریج برطرف شود.

وی ادامه داد: به گفته امام راحل رسانه ملی یک دانشگاه است و اگر بخواهیم به نهاد سلامت توجه کنیم، این تعبیر بسیار مفید است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: دین و سلامت کاملا به هم گره خورده است و اگر بگوییم پیشگیری مقدم بر درمان است، رسانه قویترین نهادی است که می تواند مردم را در امر خودمراقبتی که دین به آن تاکید کرده، هدایت کند.

به گفته هاشمی، اگر این اتفاق بیفتد، بسیاری از مشکلات ما در این حوزه کمرنگ می شود و منابع نیز هدر نمی رود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اگر با رسانه با هدف ارتقاء سلامت فعالیت مشترک کنیم، بخش مهمی از هزینه های مادی قابل صرفه جویی است، گفت: نقش رسانه بی بدیل و ویژه است. از این نقش باید استفاده کنیم و حاشیه ها را پررنگ جلوه ندهیم.

وی با اشاره به یکی از مهمترین عناصر نهاد سلامت خاطرنشان کرد: تغذیه سالم یکی از این عناصر است. در این حوزه رسانه ظرفیت بالایی دارد.

هاشمی تاکید کرد: مردم از برخی هیاهوها خسته و نیازمند توجه ما هستند. مردم باید حس کنند ما آنها را می بینیم و در جهت منافع آنها گام برمی داریم.

در حرکاتمان منجر به ناامیدی مردم نشویم

به گفته هاشمی، مشکل ما تولید محتوا در عرصه سلامت است و در وزارت بهداشت از این جهت فقیر هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه های سلامت در صدا و سیما احتیاج به محتوا دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم در این زمینه لازم است از نقطه نظرات کارشناسان مجرب استفاده کنیم. این قول را می دهیم که در حوزه تخصصی برای تامین محتوا همکاری کنیم.

به گفته وزیر بهداشت نیروهایی از وزارت بهداشت که در قالب طرح، خدمت می کنند، توانمندی هایی برای تولید محتوا دارند.

هاشمی افزود: در بخش هایی که دولت توانسته گره ای از کار مردم بگشاید، باید موفقیت های نظام معرفی شود. کاستی ها را نیز باید معرفی کرد البته به نحوی که ناامیدی مردم نشویم.

به گفته وزیر بهداشت، مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده که اگر حرکاتمان ناامیدی مردم را در بر داشته باشد، این حرکت به نفع دشمن است.

صدق و سلامت، اساس کار همه ما است

هاشمی گفت: البته با شعار و خلاف واقع گفتن نیز نباید مردم را امیدوار کرد. حتما صدق و سلامت، اساس کار همه ما چه در عمل و چه در بیان است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در سال جاری گفت: در قانون اساسی ذکر شده که سلامت حق مردم است و همه باید به آن دسترسی داشته باشند. ولی متاسفانه افراد محروم در جامعه زیادند. در سیاست های ابلاغی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری ذکر شده که پیوست سلامت برای بسیاری از شهرها باید تعریف شود.

به گفته هاشمی، ولی متاسفانه هم اکنون در حدود 10 میلیون نفر حاشیه نشین در اطراف شهرها زندگی می کنند و در هیچ کدام از قوانین بودجه و برنامه های توسعه جایگاهی به منظور ارائه خدمات برای این قشر تعریف نشده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: طرح تحول سلامت به نوعی به بخشی از این مشکلات توجه می کند. اگرچه در حوزه هایی موفق و برخی اوقات ناموفق بودیم، ولی برای قضاوت زود است. با این حال توانستیم هشت بسته خدمتی حوزه درمان را در این طرح اجرا کنیم و مهمتر از همه میزان پرداختی از جیب مردم را کاهش دهیم.

وی گفت: رسانه باید این خدمات را برجسته کند البته در حوزه خبر این اتفاق افتاده ولی حوزه های دیگر رسانه نیز باید به این امر توجه کنند.

به گفته دکتر هاشمی امیدواریم بازسازی و نوسازی مراکز درمانی نیز با سرعت بیشتری انجام شود و در شش ماه دوم سال بتوانیم بسته خدمات بهداشتی را که به دلیل تاخیر در تخصیص اعتبارات به عقب افتاده بود، آغاز کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: رسانه هم در بحث بودجه سال 93 و هم در این که سلامت جزو اولویت های اصلی دولت است، همکاری های زیادی با وزارت بهداشت داشته و امیدواریم در ادامه مسیر از حمایت رسانه ملی همچنان بهره مند باشیم.

وی در پایان گفت: همه ما یک وظیفه بیشتر نداریم و آن خدمت به مردم است. امیدواریم خداوند در راس به ما کمک کند و آنطور که شایسته است انجام وظیفه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha