دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11850

محققان اعلام کردند: شیوه های جدید پرتو درمانی می تواند تومورهای سرطانی را که در قسمتهای مختلف بدن گسترش یافته اند را ریشه کن کنند.

محققان معتقدند که این شیوه از درمان برای کسانی که امید دیگری برای درمان ندارند می تواند کارساز بوده و مستقیما به تومورهای سرطانی حمله کرده و آنها را نابود کند.

تجربیات نشان داده که استفاده از این درمان در 29 بیمار در مدت 10 ماه 6 الی 21 درصد باعث توقف رشد تومورها به مدت 2 سال شده است. حتی در صورت رشد تومورهای جدید، تومورهایی که مورد هدف تشعشع قرار گرفته بودند به کلی متوقف شدند.

تحقیقات نشان می دهد که تجویز میزان بیشتری از پرتو ضرری به بیمار نمی رساند.

در سیستمهای جدید پرتودرمانی کنترل بیشتری در تاباندن مستقیم پرتو به تومورها و عدم تابش آن به نسوج سالم بدن وجود دارد. همچنین سیستمهای پیشرفته تصویربرداری نیز جایگاه دقیق تومورهایی که شاید توسط پزشک دیده نشده اند را در بدن بیمار مشخص می کند.

بر اساس گزارش MSNBC ، به دلیل وجود تاثیرات جنبی مانند خونریزی داخلی در بعضی از بیماران، محققان امیدوارند بتوانند رمز ژنتیکی یا علائم خاصی را در بدن بیمارانی که این درمان بر روی آنها تاثیر مثبت گذاشته بود بیابند تا بتوانند از آن در درمان سایر بیماران نیز استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha