یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 118519

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص مشکل دارو و درمان جانبازان گفت: کمیته ای با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس برای حل مشکلات دارویی این افراد تشکیل شده است.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص مشکل دارو و درمان جانبازان گفت: کمیته ای با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس برای حل مشکلات دارویی این افراد تشکیل شده است.

حسن تأمینی لیچایی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: در جلساتی که داشتیم مشکلات تأمین دارو و گرانی آن ها برای قشر جانبازان مطرح شد و نمایندگان موافق بودند که این مشکلات حتما با وزارت بهداشت و بنیاد شهید بررسی شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بنابراین هفته گذشته از مسئولان بنیاد شهید دعوت شد و جلسه را به منظور حل مشکلات داروی جانبازان برگزارکردیم که در این جلسه بحث هایی مطرح و درخواست هایی ارائه شد و نمایندگانی که جانباز هم هستند خواستار کمک به این افراد شدند تا شرایطی فراهم شود که جانبازان کمتر مشکلات داشته باشند.
وی افزود: البته علاوه بر خود جانبازان قرار شد مشکلات درمان و تأمین داروی خانواده های جانبازان نیز مورد بررسی قرار بگیرد که این مباحث مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت و قرار شد تا کمیته ای تشکیل و در اسرع وقت تمهیداتی در نظر گرفته شود که به راه حل اساسی برای حل مشکلات دارویی جانبازان برسیم.
تأمینی درباره چگونگی تخصیص اعتبارات تأمین دارو برای جانبازان نیز خاطرنشان کرد: در این راستا دو بحث وجود دارد یکی اینکه بودجه را به صورت مستقل به بنیاد شهید بدهیم و یا اینکه در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد تا خدمات درمانی در طرح تحول سلامت ارائه شود که این موضوع نیز در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha