وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر می‌خواهید نظام سلامت از ناخوشی درآید و به سلامت رهنمون شود، باید سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی رفتار متفاوتی با دیروز داشته باشند. مردم باید باور کنند که کانون توجه نظام پزشکی و وزارت بهداشت، مردم هستند.

حرمت لباس سپید پزشکی باید حفظ شود/ جامعه پزشکی رفتار متفاوتی با دیروز داشته باشند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر می‌خواهید نظام سلامت از ناخوشی درآید و به سلامت رهنمون شود، باید سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی رفتار متفاوتی با دیروز داشته باشند. مردم باید باور کنند که کانون توجه نظام پزشکی و وزارت بهداشت، مردم هستند.

به گزارش سلامت نیوز،دکتر علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور،در مراسم بزرگداشت روز پزشک و زادروز حکیم ابوعلی سینا که شب گذشته در تالار بزرگ وزارت کشور برگزارشد،گفت:جامعه پر افتخار پزشکی کشور به رغم تمام فراز و نشیب ها اخیر، افتخارات و دستاوردهای ارزنده ملی بیشماری به همراه داشته است.

وی ادامه داد:خوشحالم که پس از استقرار دولت تدبیر و امید، فضای وفاق و جو خاصی در جامعه پزشکی کشور و بخش اجرایی حاکم شده و این دستاورد بزرگ در سایه نگاه متعالی ریاست محترم جمهوری در فضای کشور شکل گرفته است.

زالی گفت: امروزه جامعه پزشکی از این موضوع خوشحال و خرسند است که در سایه تدابیر دولت یازدهم، شرایطی بی بدیل و استثنایی از همگرایی بین ارکان جامعه پزشکی و دستگاه های مختلف کشور وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات پزشکان گفت:برخی از مشکلات صنفی نداشتن امنیت شغلی، مشکلات مالیاتی، تابلوهای مطب‌ها و موضوع پزشکان جوان است. آنچه مسرت‌بخش است وجود همدلی برای رفع این مشکلات است.

زالی تاکید کرد:جامعه پزشکی تمام تلاش خود را برای رسیدن به اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و درمان انجام می‌دهد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با کمک انجمن‌های علمی - تخصصی و دولت در جهت راستی‌آزمایی تعرفه‌ها برای واقعی شدن آنها حرکت کنیم.

[quote-right]مطالعات نشان می‌دهد 25 درصد نظام سلامت ما در حوزه درمان، تولید می‌شود. حوزه‌های پیشگیری نیز بسیار مهم بوده و در تحقق سلامت موثر هستند. [/quote-right]

به گزارش سلامت نیوز در ادامه دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: پزشکی در فرهنگ و سنت ایران همواره با تقدس آغشته بوده و امروز پزشکان از قداست اجتماعی زیادی برخوردارند. این موضوع را باید پاس داشت. قبل از وزارت در مورد گروه‌های مرجع مطالعه می‌کردم و به این نتیجه رسیدم که پزشکان نیز در زندگی رفتار و سبک زندگی مردم تأثیر زیادی می‌گذارد و یک گروه مرجع به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: بحث بهداشت و سلامت یک واقعیت چندوجهی است. مطالعات نشان می‌دهد 25 درصد نظام سلامت ما در حوزه درمان، تولید می‌شود. حوزه‌های پیشگیری نیز بسیار مهم بوده و در تحقق سلامت موثر هستند. اگر بخواهیم حوزه سلامت موفق شود، باید تعامل و کنش متقابل مناسبی را برنامه‌ریزی کنیم. به این ترتیب است که می‌توانیم مساله سلامت را برای جامعه بهبود بخشیم.

ربیعی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به فرماندهی دکتر هاشمی برنامه‌ای را برای کاهش رنج و گرفتاری مردم دنبال می‌کند،تاکید کرد: موفقیت طرح تحول سلامت نیازمند رضایتمندی همه ذینفعان آن است؛ پزشکان، گروه‌اجتماعی NGOها، نظام پزشکی، مردم و نهایتا دولت ذینفع طرح تحول سلامت خواهند بود. این موضوع نیز محقق نمی‌شود مگر در سایه هماهنگی نهادهای مختلف. باید با از خودگذشتگی به این طرح کمک کنیم. به این منظور همه باید تغییر کنیم.

وی ادامه داد: دو عامل مهم، پیش‌برنده طرح تحول سلامت هستند. نکته اول هماهنگی‌های بنیادی و اساسی است. در این زمینه می‌توان به اقدامات شورای عالی بیمه اشاره کرد. به طوری که پیش از این شورا سالانه تنها یک بار تشکیل جلسه می‌داد، اما در دولت تدبیر و امید حداقل ماهی یک بار جلسات این شورا تشکیل شده است. گام دیگر در طرح تحول سلامت «تغییر» است، نمی‌توانیم در ساختارهای گذشته، باقی بمانیم.

ربیعی در پایان گفت: با تمام توانم در کنار وزیر بهداشت خواهم بود. می‌خواهیم در کاهش مشکلات شما پزشکان و همچنین بیماران سهم داشته باشیم. بیمه‌ها نیز شاداب‌تر و با نشاط‌ تر از گذشته در کنار شما خواهند بود تا طرح تحول سلامت موفق شده و تکلیف اجتماعی که کاهش مشکلات است، محقق شود.

به گزارش سلامت نیوز،در ادامه دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به اینکه از فعالیت دولت یازدهم یکسال می گذرد، گفت: در سال گذشته در چنین روزی بیشتر از6 روز از حضور ما در دولت یازدهم نگذشته بود. خوشحالیم که پس از یک سال آرامش، محبت و آشتی در داخل و خارج از مرزهای کشور به ارمغان آورده شده و امیدواریم این همدلی و همکاری تعمیق یابد.

وی درباره دستاوردهای دولت در طول یک سال گذشته گفت: در حوزه سلامت باید بگوییم که هماهنگی کامل میان سه قوا را داشته‌ایم. مجلس نیز در زمینه اعتبارات مورد نیاز وزارتخانه حمایت‌های جدی داشت. رییس قوه قضاییه هم جایی که لازم بود حضور یافته و از جامعه پزشکی مراقبت کردند. رییس جمهور نیز طی یک سال گذشته به اندازه تمام روسای جمهور ایران راجع به سلامت صحبت کرده و به عنوان رییس جمهور سلامت محور لقب گرفتند. در مجموع طی یک سال گذشته اقدامات موثری را در حوزه سلامت شاهد بودیم. اگرچه هنوز بارهای بر زمین مانده زیادی داریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: معتقدیم سلامت حقی است همگانی که همه مردم باید از آن بهره‌مند شوند. باید دسترسی یکسان به خدمات سلامت برای همگان فراهم شود. در این زمینه تقریبا در ابتدای راه هستیم و امیدواریم از حمایت همه در این مسیر برخوردار باشیم.

وی با اشاره به موضوع روغن پالم طی دو هفته گذشته گفت: در این حوزه عزم جدی را از سوی مسئولان مختلف شاهد بودیم. براین اساس این هماهنگی‌ها و همدلی‌ها فرصتی کاملا استثنایی است و باید از آن حداکثر استفاده را کرد. حضور ما در این مسند موقتی است و ما مسافر این کاروان هستیم. یک سال از عمر دولت گذشت؛ اگرچه که راحت نگذشت اما زود گذشت. باقیمانده عمر دولت یازدهم نیز خواهد گذشت. بنابراین باید از فرصت نهایت استفاده را کرد. در جهت تحقق اهداف سلامتی دست یاری به سوی همگان دراز می‌کنیم و امیدواریم که همه در این مسیر ما را کمک کنند.

هاشمی افزود: اکنون که پس از چند دهه سلامت در اولویت نظام قرار گرفته است، امیدواریم بتوانیم با کمک همگان سروسامانی به این حوزه ببخشیم.

وی با بیان اینکه حضور ما در این مراسم به منزله حمایت از بخش خصوصی، احترام به صنف و علم پزشکی است،گفت: در طول یک سال گذشته نهایت حمایت را از جامعه پزشکی و همچنین سازمان نظام پزشکی داشته‌ایم وامیدواریم زمینه‌ها برای حمایت‌های بیشتر فراهم شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر می‌خواهید نظام سلامت از ناخوشی درآید و به سلامت رهنمون شود، باید سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی رفتار متفاوتی با دیروز داشته باشند. مردم باید باور کنند که کانون توجه نظام پزشکی و وزارت بهداشت، مردم هستند.

[quote-left] سال پیش‌رو برای ما و نظام پزشکی در جهت اجرای قانون و نظارت جدی و برخورد با متخلفین سال راحتی نخواهد بود. حرمت لباس سپید پزشکی باید حفظ شود و چه ارگانی بهتر از نظام پزشکی می‌تواند در این مسیر اقدام کند.[/quote-left]

هاشمی در پایان گفت: سال پیش رو سال راحتی نیست و بسیار سخت خواهد بود؛ البته نه برای پزشکان چرا که معیشت پزشکان حتما ارتقاء می‌یابد. سال پیش‌رو برای ما و نظام پزشکی در جهت اجرای قانون و نظارت جدی و برخورد با متخلفین سال راحتی نخواهد بود. حرمت لباس سپید پزشکی باید حفظ شود و چه ارگانی بهتر از نظام پزشکی می‌تواند در این مسیر اقدام کند. بنابراین نهایت تلاش خود را در طول یک سال گذشته انجام داده‌ایم و امیدواریم سازمان نظام پزشکی نیز در سال پیش رو انجام وظیفه کند.

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور وزیر بهداشت، وزیر رفاه و مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد، از پیشکسوتان جامعه پزشکی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha