رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران ضمن تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت آزمایشات بیماران عنوان کرد: بزرگترین مطالبه ما این است که جایگاه این حرفه در مراکز درمانی تثبیت شود. زیرا مشکلات بسیاری در آزمایشگاه‌های سراسر کشور داریم.

سلامت نیوز: رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران ضمن تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت آزمایشات بیماران عنوان کرد: بزرگترین مطالبه ما این است که جایگاه این حرفه در مراکز درمانی تثبیت شود. زیرا مشکلات بسیاری در آزمایشگاه‌های سراسر کشور داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی نجمن میکروب شناسی ایران، دکتر محمد مهدی فیض آبادی به مشکلات صنفی پیش روی فارغ‌التحصیلان رشته میکروب‌شناسی اشاره کرد و گفت: ما در فضای علمی فعالیت می‌کنیم و سعی می‌کنیم کمتر وارد مسائل صنفی بشویم. اما از بعد علمی و آموزشی تا حد امکان به مراکز دولتی مشاوره و همفکری لازم را ارائه می‌دهیم.

وی افزود: البته بزرگترین مطالبه ما این است که جایگاه این حرفه در مراکز درمانی تثبیت شود. زیرا مشکلات بسیاری در آزمایشگاه‌های سراسر کشور داریم.

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران ضمن تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت آزمایشات بیماران عنوان کرد: اگر در انجام آزمایشات دقیق و صحیح اهمال شود می‌تواند تبعات بدی به دنبال داشته باشد.

فیض آبادی افزود: تشخیص و درما بموقع بسیار مهم است و به همین خاطر باید به رشته میکروب شناسی به جهت تاثیری که در تشخیص بیماری‌ها دارد، بهای لازم داده شود. در واقع به هر میزان که به اهمیت این رشته در خصوص طب پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها کم توجهی شود تبعات سنگین‌تری به همراه خواهد داشت.

وی افزود: نمی‌توانیم به انتظار بنشینیم که اگر مشکل حادی پیدا شد تازه دست بکار شویم. بلکه باید از قبل به لحاظ آموزشی، فناوری و کنترل آماده و محیا باشیم تا بتوانیم بموقع اقدامات لازم را انجام دهیم. در این خصوص می‌توانیم مثال‌های خوبی بزنیم. به عنوان مثال اخیرا بیماری ویروسی در عربستان پیدا شد، اما مسئولان این کشور سریعا آن را تشخیص دادند و راهکارهای لازم را برایجلوگیری از شیوع آن بکار بستند.

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران با بیان اینکه البته مراکز تحقیقاتی ما نیز خوب کار می کنند گفت: لازم است همیشه از فعالیت های پژوهشی پشتیبانی شود تا کار ارتقا یابد.

فیض آبادی در ادامه با اشاره به اینکه تا به حال نزدیک به 1900 نفر برای حضور در پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران ثبت نام کرده‌اند گفت: تا کنون 1400 مقاله به دفتر دبیرخانه کنگره رسیده و پذیرش شده است.

وی افزود: امید است با حضور چشمگیر اساتید داخلی و خارجی بتوانیم ابعاد علمی مباحث مطرح شده را به لحاظ کیفی به خوبی به نمایش بگذاریم و شرکت کنندگان بویژه دانشجویان بهره لازم را ببرند.

به گفته دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران برای رشته های علوم پایه پزشکی و تخصص داخلی، جراحی، ریه 11.5 و برای مابقی رشته ها از  5.5 ت 11.5 امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.


بر اساس این گزارش، پانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران از چهارم تا ششم شهریورماه سال جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کنگره به پایگاه اطلاع رسانی http://ismcongress.ir مراجعه و یا با شماره 02188632456 تماس حاصل نمایند.                                  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • sara ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    bishtar mikrob shenasi ro begid