رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد گفت: کمبود پزشک متخصص و فوق‌تخصص در این شهرستان به خصوص در برخی تخصصها مشکلات عدیدهای را به وجود آورده است.

سلامت نیوز: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد گفت: کمبود پزشک متخصص و فوق‌تخصص در این شهرستان به خصوص در برخی تخصصها مشکلات عدیدهای را به وجود آورده است.

محسن صیرفی امروز در گفتوگو با فارس در بروجرد اظهار داشت: نبود دانشکده پزشکی و مراکز آموزشی و درمانی از مهمترین عواملی است که موجب می‌شود، این افراد مدت زیادی در بروجرد نمانده و یا بروجرد را برای طبابت انتخاب نکنند.

* نبود دانشکده پزشکی از دلایل عدم حضور پزشک متخصص در بروجرد

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه عمدهترین دلیل کمبود پزشک در بروجرد چیست؟ خاطرنشان کرد: نبود دانشکده پزشکی و عضویت نیافتن پزشکان فوق تخصص در هیئت‌علمی موجب بی‌رغبتی این افراد برای حضور و فعالیت کاری در شهرستان بروجرد است.

این مسئول اظهار کرد: بر این اساس جذب پزشک در بروجرد دشوار بوده و همین امر موجب شده کمبود پزشک در بسیاری از تخصصها مشهود و چشم‌گیر باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد تصریح کرد: متخصصان برخی رشته‌های پزشکی نظیر ارتوپدی، مغز و اعصاب، چشم‌پزشکی، گوش و حلق و بینی و رادیولوژیست خانم در این شهرستان بسیار ملموس بوده و فعالیت پزشکان فعال در این رشتهها جوابگوی نیاز شهرستان نیست.

صیرفی ادامه داد: حضور انگشت شمار برخی متخصصان موجب شده، علاوه بر نارضایتی شهروندان از نحوه ارائه خدمت توسط پزشکان، شیفتهای کاری پیوسته و مداوم پزشکان را خسته کرده و در میزان کارایی آنان موثر باشد.

* کمبود پزشک موجب منتظر ماندن طولانی بیماران در بیمارستان

وی بیان داشت: کمبود شدید پزشک در برخی تخصصها موجب شده است در برخی موارد بیماران مدتها در اورژانس بیمارستانها منتظر حضور پزشک معالج خود باشند، در حالی وی در همان زمان در اتاق عمل بوده و یا مشغول معاینه بیماران دیگری است.

این مسئول تاکید کرد: بیماران حضور نیافتن به موقع پزشک را به اشتباه به حساب کمکاری پزشکان گذاشته و از خدمات ارائه شده، ابراز نارضایتی کنند. کمبود پزشک فوق‌تخصص و حجم زیاد مراجعه‌کنندگان موجب شده است، جوابگویی به بیماران با اختلال همراه شود.

* بسیاری از پزشکان تمایل به فعالیت در بروجرد دارند

صیرفی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی مناسب و غنای فرهنگی شهرستان بروجرد موجب شده، بسیاری از پزشکان علاقمند به فعالیت در این شهر باشند، در حالی که وجود مشکلات یاد شده سد راه این کار میشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با اینکه شهرستان بروجرد یکی از شهرستانهای با آب و هوایی خوب در سطح کشور است، اما متاسفانه نبود امکانات لازم و فراهم نبودن زیرساختها در این شهرستان مشکل بیماران را دو چندان کرده است، به گونهای که در برخی از موارد افراد با اینکه در شرایط بد بیماری قرار دارند اما مجبورند برای درمان به شهرهای دیگر سفر کنند.

وی افزود: ایجاد دانشکده پرستاری به عنوان  نخستین گام و یکی از زیرساخت‌ها برای ایجاد دانشکده پزشکی برداشته شده و این دانشکده چند سالی  راهاندازی شده است. طولانی بودن مدت تحصیل از دیگر معضلات پزشکان است که موجب شده، مشکلات مالی و معیشتی برای آنها به وجود آید.

* دولت باید عزم خود را برای حل مشکلات مردم به کار بگیرد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد عنوان کرد: باید ساز و کاری برای رفع این معضل از سوی دولت اندیشیده شود، تا پزشکان بتوانند در زمان تحصیل نیز ارتزاق کرده و مشکلات فعلی آنها مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • واقع گرایی ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    14 4
    اولا درتمامی دنیا پزشک وقتی بیمار ویزیت میکند بیماران کمی منتظر میمانند تا بعدا وارد اتاق شوند! ثانیاشهری که فاصله اش از مرکز استان(خرم آباد )108 کیلومتر واز تهران 394 است مشکلش با تاسیس دانشکده پزشکی حل نمیشود تا پزشک بیکار تربیت کنداین شهر نیاز به مرکز فوق تخصصی ندارد!بلکه به یک قطار سریع السیر نیاز دارد تا آنهائیکه نیازمند به اصطلاح مراکز فوق تخصصی هستند سریع تر به این مراکز دسترسی پیداکنند.......
  • واقع گرایی به روش بروجردی نه خرم آبادی ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    3 9
    وقتی مرکز استان دانشکده داروسازی بروجرد را می دزدد و 50 سال است که اجازه تأسیس بیمارستان در این شهر نمی دهد چنین نظراتی هم باید از ذهن بیمار واقع گرایی تراوش کند مراکز درمانی در خرم آباد تجمیع شود چون خونشان رنگین تر است بیمارستان را در بروجرد بزنید شما بیایید بروجرد چرا رنج سفر با قطار سریع السیر را ما باید تحمل کنیم؟ ضمناً آوارگی همراهان بیمار را شما پاسخگویید؟ ضمن اینکه بروجرد از نظر متخصص وضعیت فاجعه باری دارد فوق تخصص پیش‌کشتان که بخواهید برای آن قطار سریع‌السیر بزنید ضمن اینکه قطار را هم که سرش را به سمت خرم آباد کج کرده‌اید تا بروجرد قطار نیز نداشته باشد؟ چطور وقتی صحبت از مجوز دانشگاه علوم پزشکی می شود می‌گویند باید فرودگاه و قطار آنجا باشد تا پزشکان بتوانند بیایند ولی حالا نبودن پزشک را باز منوط می کنید به نبود قطار؟؟؟؟؟ آقا جان یک کلام بفرما ما نمی‌‌گذاریم در بروجرد دانشگاه علوم پزشکی باشد و اگر باشد دق می کنیم ضمناً ما از پزشکان بیمار دعوت می کنیم بیایند بروجرد اگر فکر می کنی پزشک بیکار دارید!!! من موندم این ایده فاصله از مرکز رو خودت دادی یا کسیم کمکت کرده!
  • واقع گرایی ایرانی الویت محور ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    6 0
    عزیزان این طور نیست!دچار سوئ تفاهم شده اید!من دوستدار مردم عزیز لرستانم.منظور قطار سرتاسری برای دسترسی مردم به مراکز تخصصی وفوق تخصصی درتمام کشور است .مثل همه جای دنیا! سرعت قطار برقی بالای 400 کیلومتر است!کدام رنج سفر!رنج سفر مال خودروی غیر استاندارد درجاده یک بانده با 29 هزارمرگ ناشی از تصادف رانندگی در سال است.درخواست!ایجاد دانشکده پزشکی در تمام شهرستانهای ایران مثل یک بیماری شده است.قرارنیست تمامی شهرها دانشکده پزشکی داشته باشند.نمایندگان مجلس اگر دنبال پیشرفت مردمشان هستند ریل گذاری سرتاسرس الویتشان است نه دانشکده پزشکی! متخصص خواهی وفوق تخصص گرایی الویت جامعه ما نیست!نادانی ونا آگاهی یک مردم وفقر واختلاف طبقاتی بیماریزاست وپیشگیری بهتر از درمان است!
  • بروجردی درود ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    1 2
    اگر مشکل این مردم با دانشکده پزشکی ساختن حل میشود،دانشکده پزشکی اینهمه داریم یکی هم اضافه بشه هیچ اشکالی ندارد.درود برهموطن بروجردی.