یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 118550

وزیر رفاه تجمیع بیمه‌ها را قانونی دانست که باید از آن تبعیت شود و در عین حال گفت: هرکسی که تصور کند تجمیع بیمه‌ها اقدامی یک شبه و عجولانه است، می‌خواهد بیمه‌ها از هم پاشیده شوند.

واکنش وزیر رفاه به تجمیع بیمه ها

سلامت نیوز: وزیر رفاه تجمیع بیمه‌ها را قانونی دانست که باید از آن تبعیت شود و در عین حال گفت: هرکسی که تصور کند تجمیع بیمه‌ها اقدامی یک شبه و عجولانه است، می‌خواهد بیمه‌ها از هم پاشیده شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی ربیعی در حاشیه مراسم روز پزشک در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تجمیع بیمه‌ها گفت: تجمیع قانون است و آن را دنبال می‌کنیم. اقدام اولیه ما برای تجمیع بیمه‌ها الکترونیکی کردن خدمات ارائه شده در مراکز درمان ملکی خودمان است. گام دوم نیز الکترونیکی کردن دفترچه‌های بیمه است.

طرح جامع بیمه پایه برای ایرانیان در دستور کار

وی در این باره افزود: طرح جامع بیمه پایه برای ایرانیان را در دستور کار داریم و تا چند وقت دیگر به دولت ارائه می‌شود. باید در جهت تجمیع بیمه‌ها کارهای کارشناسی با دقت و به صورت پایدار و بدون تنش اجتماعی انجام شود.

وزیر رفاه در ادامه در پاسخ طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: خیلی‌ها تصور می‌کردند که این طرح، طرحی زودهنگام است اما دولت با ایجاد هماهنگی‌های بنیادین میان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه امکان اجرای هرچه بهتر آن را فراهم کرده است.

ربیعی درباره افزایش داروهای تحت پوشش بیمه‌ها و همچنین افزایش تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی گفت: در این زمینه نیز اقداماتی انجام شده است. در مورد افزایش تعرفه‌ها باید بگویم با وجود آنچه این افزایش برای بیمه‌ها کمرشکن بود، اما از آنجا که ساختار نیازمند اصلاح بود، تعرفه‌ها به صورت جدی مدنظر قرار گرفتند.

وی در این باره افزود: همچنین سال‌ها بود که نتوانسته بودیم ارزش نسبی خدمات را به درستی در کشور مدنظر قرار دهیم اکنون در دبیرخانه شورای عالی بیمه کار فشرده‌ای در این زمینه در حال انجام است. در زمینه تعرفه‌ها بیشتر تاکیدمان روی K جراحی است. البته به مردم اطمینان می‌دهیم که این افزایش تعرفه به منزله خروج پول از جیب بیماران نیست. بار مالی این افزایش تعرفه‌ها برعهده بیمه‌ها خواهد بود، اما در مجموع به دنبال اقدامات در دست انجام، تعرفه‌ها منطقی می‌شوند. امیدواریم با منطقی کردن تعرفه‌ها کاهش هزینه‌های مردم را نیز شاهد باشیم.

وزیر رفاه ادامه داد: امیدواریم پزشکان و بیماران در اجرای طرح تحول سلامت ما را همراهی کنند چراکه با اجرای این برنامه از ارجاع‌های بیش از اندازه کاسته شده و ارجاع‌ها نیز به موقع صورت می‌گیرد.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر منطقی کردن تعرفه‌ها و کاهش دریافت‌های غیرمتعارف از سوی پزشکان (زیرمیزی) گفت: این پدیده کاری است که عده کمی آن را انجام می‌دهند اما با اجرای برنامه‌های در دست انجام و واقعی شدن تعرفه‌ها این پدیده نیز کاهش می‌یابد و از آن طرح کسی بهانه‌ای برای چنین دریافت‌هایی نخواهد داشت چراکه افزایش تعرفه‌ها به میزان مناسب صورت می‌گیرد.

وی در این باره افزود: همچنین مقرر شده که سازمان‌های بیمه‌گر، نظام‌پزشکی و وزارت بهداشت در بخش کنترل‌ها و نظارت بر تعرفه‌ها دست به دست یکدیگر داده و این پدیده که امروز به عنوان زیرمیزی موسوم شده را کاهش دهند. هرچند تعداد کمی از پزشکان به این امر ناپسند مبادرت می‌کنند اما اثرات روانی و اجتماعی این موضوع بسیار زیاد است.

وزیر رفاه افزود: به منظور کنترل و نظارت بر تعرفه‌ها، ذیل تصویب هیات وزیران، یک تصویب هم جهت نظارت بر اجرای تعرفه‌ها، در شورای عالی بیمه داشته‌ایم. مقرر شده این مصوبات با امضای من ابلاغ شود. آیین‌نامه این موضوع نیز تصویب شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

ربیعی در ادامه درباره پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و موسسات و مراکز درمانی نیز گفت: سازمان بیمه تامین اجتماعی تا تیرماه بدهی داروخانه‌ها و مراکز مختلف درمانی را پرداخت کرده است. بیمه سلامت نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه مطالبات را پرداخت کرده‌اند. البته هر مرکزی که اسنادش را به سازمان بیمه سلامت ارائه داده، مطالبات آن مرکز نیز تا خردادماه پرداخت شده است.

وی در ادامه درباره بیمه معتادان نیز گفت: به این منظور در آخرین جلسه شورای عالی بیمه پروتکل‌هایی را تصویب کردیم و با هماهنگی وزارت کشور اقدامات مربوطه آغاز شده است. بیمه سلامت نیز متکلف بیمه معتادان شده است.

ادامه شناسایی افراد در معرض فقر غذایی

وزیر رفاه در ادامه در پاسخ به سوالی درباره بسته حمایت غذایی خانوار نیز گفت: از 7 میلیون و 500 هزار نفر، تقریبا 7 میلیون و 200 هزار نفر این بسته غذایی را دریافت کردند. مردم جهت دریافت بسته حمایت غذایی با آرامش مراجعه می‌کنند. البته مطالعات برای شناسایی افراد در معرض فقر غذایی در حال انجام است. به دنبال هماهنگی‌های انجام شده با بانک‌های اطلاعاتی اقداماتی پیش می‌بریم تا بتوانیم تعداد بیشتری از افراد را شناسایی کنیم. از آنجا که منابع مالی ما محدود است، می‌توانیم تا دو میلیون نفر دیگر را به این جمعیت اضافه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha