یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 118555

مقامات سیرالئون قانون جدیدی وضع کردند که براساس آن پنهان کردن بیمار مبتلا به ابولا مجازات زندان را به همراه خواهد داشت.

سلامت نیوز:مقامات سیرالئون قانون جدیدی وضع کردند که براساس آن پنهان کردن بیمار مبتلا به ابولا مجازات زندان را به همراه خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، براساس این قانون که نیازمند تایید رئیس جمهوری سیرالئون است برای نقض‌کنندگان قانون فوق، مجازات زندان تا دو سال در نظرگرفته شده است. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) برخی افراد اقدام به پنهان کردن اعضای خانواده خود که به ویروس ابولا مبتلا شده‌اند، کرده و این کار موجب می‌شود برآورد شیوع این بیماری به درستی انجام نشود.

تاکنون مجموع 2615 مورد ابتلا و 1427 فوتی بر اثر این عفونت ویروسی در غرب آفریقا گزارش شده که در این میان سیرالئون با 910 مورد مبتلا و 392 مورد فوتی بیشترین آسیب را دیده است.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده که آمار منتشر شده شامل تمام موارد ابتلا و قربانیان ابولا نمی‌شود زیرا خانواده‌ها برخی از بیماران خود را پنهان کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، از سوی دیگر یکی از نمایندگان سیرالئون، کشورهای توسعه‌یافته را به عدم واکنش سریع در مقابله بحران ابولا محکوم کرده بودند.

کشورهای این منطقه و نواحی دیگر در قاره آفریقا اقدام به اعمال محدودیت‌های سفر کرده‌اند. همچنین مقامات ساحل عاج مرزهای زمینی خود با گینه و لیبریا را مسدود کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha