یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 118557

زلزله‌ای به بزرگی ۳ / ۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریش‌تر) صبح امروز (یکشنبه) مورموری در استان ایلام در غرب کشور را لرزاند.

سلامت نیوز: زلزله‌ای به بزرگی ۳ / ۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریش‌تر) صبح امروز (یکشنبه) مورموری در استان ایلام در غرب کشور را لرزاند.

به گزارش شبکه‌های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در ساعت ۷ و ۱۴ دقیقه و ۵۲ ثانیه به وقوع پیوست.

عرض شمالی این زلزله ۶۵ / ۳۲ و طول شرقی آن ۸۴ / ۴۷ گزارش شده است.

در روزهای اخیر زمین لرزه‌هایی در مناطق غربی ایران در استان ایلام و نزدیک مرزهای عراق در منطقه مورموری نیز رخ داده است.

شهر مندلی عراق در نزدیک استان ایلام نیز در روزهای اخیر شاهد زلزله بوده است.

مورموری از توابع شهرستان آبدانان استان ایلام که از دوشنبه هفته گذشته به کانون پس لرزه و زلزله تبدیل شده است، تنها از ظهر روز گذشته (شنبه) تا بامداد امروز یکشنبه، ۴۳ بار لرزیده است که شدید‌ترین این لرزش‌ها ساعت ۳۵ دقیقه و ۱۸ ثانیه بامداد امروز رخ داد.

از ظهر روز گذشته (شنبه) تا لحظه مخابره این خبر، ۴۳ مورد زمین لرزه در مورموری به فاصله ۵۵ کیلومتری آبدانان و ۲۱۰ کیلومتری شمال خاوری شهر ایلام ثبت شده است.

در شدید‌ترین وضعیت، ساعت ۳۵ دقیقه و ۱۸ ثانیه بامداد امروز، ساکنان این منطقه لرزش ۵. ۶ ریشتری را حس کردند و پس از آن نیز ۲۶ بار لرزید که شدت آن در یک مورد ۴. ۵ و در دو لرزه دیگر، حدود ۴ ریشتر بود.

این زلزله‌ها در عمق ۱۰ و ۱۱ کیلومتری زمین و مختصات ۳۲. ۶۶ شمالی و ۴۷. ۸۵ شرقی رخ داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha